    From: "AK" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [asm/c] optymalizacja elementarnego raytracera
    Date: Thu, 2 Aug 2012 10:15:25 +0200

    Użytkownik " fir" <f...@W...gazeta.pl> napisał:

    > jek wytlumaczyc te masywne bloki mov'ow ?

    Firze.
    Wiedziony umiejetnoscia prekognicji zadalem Ci drzewiej zadanie
    tyczace optymalizacji ramy wywolania procedury C .
    Jak zwykle "olales" to zadanie, a gdybys podszedl do tego powaznie
    jak profesjonalista (a nie jak rozkapryszony dzieciak i zwykly dres)
    to nie zadawalbys teraz w/w glupiego pytania.

    Ktos kto dzis uzywa BCC32 do "kodzienia" w (Twoim) zalozeniu majacego
    byc wysoce optymalnym (w sensie optymalnosci kodu assemblerowego)
    jest totanym palantem, dresem i betonem.
    Wiadomo albowiem od zawsze (15 lat min.) ze kompilatory Borlanda w tym
    zakresie _zatrzymaly sie kompletnie w rozwoju_.
    Oczywiscie mozna im znacznie pomoc (stad moje 'prekognicyjne' zadanie dla Ciebie),
    i o dziwo mozna to zrobic jeszcze w C. No ale widze, ze i w tym jezyku jestes jeszcze
    dresem i newbie, wiec moze udaj sie ze swoimi pytaniami na pl.comp.lang.c
    Tam wiecej takich jak Ty, wiec bedziecie mogli sobie spokojnie rozwazac "dobroc"
    generatora kodu i optymalizatora warstwy bajtkodu kochanego Borlanda.

    O wiele lepszy (dzis, bo dawniej - poczatek lat 90tych - bylo dokladnie
    odwrotnie) pod tym wzgledem jest VC/VC++, a najlepszym IMHO
    pod tym wzgledem kompilatorem byl nieodzalowany (dla mnie:)
    MicroWay C/C++, ale tez inny TopSpeed C/C++ czy chocby Watcom C/C++
    (na Watcoma uwaga, chyba zatrzymal sie na 32 but i dalej uze niczewo nie budiet).

    PS: Szanowny Firze. Kiedys (lata 90te) bedac na bezrobociu i chcac podciagnac
    swoj angielski udalem sie do Urzedu Pracy w Rzeszowie w celu uzysania mniejsca
    w darmowym kursie j.ang. Jakiez bylo moje "zdziwienie" gdy okazalo sie iz
    nauka angielskiego mi nie przysluguje gdyz.. "nie podnosi ona mych kwalifikacji
    zawodowych" jako programisty (po prostu nie figuruje w odpowiedniej tabelce
    z Ministerstwa Pracy).
    Spytalem wiec jakie kursy ew. podnosza te umiejetnosci/kwalifikacje zawodowe.
    Okazalo sie, ze np. toczenie w drewnie tudziez umiejetnosc zbrojenia konstrukcji
    betonowych. Ja zrezygnowalem z w/w i do dzisiaj zaluje :) Proponuje Ci firze
    na powaznie rozwazyc wyzej zasugerowane przekwalifikowanie
    (proponuje raczej toczenie w drewnie) bo jako programista C/ASM z takimi
    brakami wiedzy i doswiadczenia i tak skonczysz jako zbrojarz na jakiejs
    budowie w Niemczech :(

    AK