    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: asm jako jezyk elitarny
    Date: Sun, 29 Jan 2012 22:35:07 +0000 (UTC)

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Na tym polega nauka. Czegoś nie wiesz, a potem wiesz.

    > Ale wiesz, że kompilator to kawał matematyki. Znacznie bardziej
    > abstrakcyjnej niż całki i macierze.

    > Te sytuacje nie zdarzają się tak często (np kompilator
    > nie używa jakeijś instrukcji, która tu pasuje).
    > A współczesny procesor to skomplikowana bestia,
    > łatwo napisać gorzej inż kompilator.

    > Ale to jest operacja jak najbardziej moĹźliwa w takim
    > 'półassemblerze' jak C czy innych normalnych językach.

    > Przy założeniu _że rzeczywiście przyspieszy_ można
    > zacząć o tym myśleć. Często jest to nieopłacalne,

    jest to jakis temat: na czym polega roznica (co do
    szybkosci w pisaniu i inn) w pisaniu programow np w
    c# i okolicach kontra pisanie w c+asm

    osobiscie jakos 'nie chwytam' tej roznicy, co do szybkosci
    pisania to wydaje mi sie (z grubsza) taka sama (bo mw
    tyle samo wyrazen trzeba wklepac)

    co do szybkosci nauki jednego i drugiego trudno mi
    powiedziec (i tu i tu trzeba sie sporo nauczyc,
    troche wspolnych i sporo tez innych rzeczy, trudno
    porownac)

    nie bardzo widze tez na czym polega roznica w łatwosci
    jednego i drugiego (obiektowe biblioteki to dla mnie
    jednak swoistego rodzaju koszmar, ale api w c tez trzeba
    oswoic itd)

    kompletnie niestety nie umiem porownac (przynajmniej jak
    na dzis) tych dwu rodzajow programowania, wyjawszy to
    ze jak przypominam sobie te wysokopoziomowe jezyki i liby
    to od razu mi sie robi niedobrze ( jednyna rzecza ktora
    wyraznie widze jako roznice to wysoka w sensie umyslowym
    jakosc c+asm kontra kiepska C# OOP itd - ale reszty
    porownac i wymienic co gdzie jest inne jakos nie moge