    From: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: at90s2313 resety i zwisy
    Date: Sun, 31 Jan 2010 21:01:53 +0100

    > W twoim układzie zaniepokoiła mnie jedna sprawa. Zostawienie nóżki
    > restetu zawieszonej w powietrzu. Z postu wynika, że po testach okazało
    > się to mniej kłopotliwe. Aczkolwiek, takie rozwiązanie chyba nie jest
    > zbyt zdrowe dla samego procesora. Czy w stanach przejściowych silnika
    > jesteś wstanie zagwarantować napięcie na nóżce RESET wyższe od progu
    > przełączania ? Wydaje mi się, że zdrowsze będzie ponowne spięcie resetu
    > z linią zasilania przez jakiś rozsądny pull-up, a poprawy będzie wymagać
    > stabilność zasilania MCU. Może pewniejsze okaże się zasilani impulsowe ?
> [...]
    Dzięki za odpowiedź. Problem resetu może być rzeczywiście związany ze
    słabą wydajnością zasilania. Zastosowałem do tego jakąś starą ładowarkę
    od telefonu simensa. Przy starcie przekaźnika może rzeczywiście być
    cienko z prądem i dochodzić do spadku napięcia i resetu. Jeśli chodzi o
    podciąganie pinu resetu to ćwiczyłem to dość dokładnie, wniosek był
    jeden: im więcej naczepiane tym gorzej. Dlatego zostawiłem po prostu
    reset niepodłączony do niczego, tzn przez podstawkę zlutowany jest ze
    ścieżka płytki. Ale ta ścieżka jest krótka, nie więcej niż 1cm albo coś
    koło tego. Generalnie resetowanie się procka to problem dla mnie
    drugorzędny i wolałbym nie dłubać w fusebitach bo wydaje mi się, że
    gdyby procek nie robił resetu to by się zawieszał znacznie znacznie
    częściej. To właśnie to zawieszanie mnie intryguje bo, z tego co wiem, w
    stanach gdzie procek głupieje zaczyna działać watchdog. Jesli procek nie
    odpowiada na pytania watchdoga to ten go resetuje. BYć może źle
    rozumuję, nie wiem. U mnie w czasie zwiechy procesor zachowuje się
    totalnie bez sensu, jak pociągne za sznureczek dioda zaczna migać w
    przypadkowy sposób ale świeci ciągle. A wentylator albo nie pracuje
    wcale albo pracuje non-stop. Konieczne jest wtedy odłączenie zasilania.
    Pozdrawiam
    Tomek