  • 21. Data: 2016-09-07 13:00:47
    Temat: Re: audi 1.8t chip na 200 koni i lpg - jest sens
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Wszyscy mówią że gaz jest najtańszy wiec powinno być tych samochodów dużo
    > Na allegro:
    > Ford Mondeo 2 l 140 KM wiek max 10 lat 11 PB + 1 LPG
    > Ford Focus 1,6 l max 12 lat 17 PB + 1 LPG
    > Octavia 1,6 max 10 lat 32 PB + 43 LPG
    >
    > Zestawienie uwzględnia TYLKO auta które zostały kupione w Polsce
    > (takich szukam).
    > Dla przykładu octavii wyprodukowano 5 mln sztuk.

    Takie dobre, ze nikt nie sprzedaje :)

  • 22. Data: 2016-09-07 13:09:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zwlaszcza jest to wazne na autostradach i drogach ekspresowych. W miastach w ktorych
    jest maksymalnie 50/60 i swiatla od stu do pieciuset metrow tez jest to niezbedne.

  • 23. Data: 2016-09-07 13:15:38
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Dokładnie.
    > Jak wiadomo, w wyscigach na torze do wyprzedzania nadaja sie tylko niektore
    > miejsca.
    > bo na drodze to ma to srednie znaczenie ;-P

    moja żona mówiła "może kupmy sobie jakieś mniejsze, słabsze auto". Jak
    na jeden dzień dostała Thalie 1.2 (chyba 1.2) to stwierdziła, że
    mniejsze to może być, ale słabsze nie :)
    Na co dzień człowiek nawet się nie zastanawia jak trudne może być np.
    włączenie się z pasa rozbiegowego na autostradę silnikiem 60KM :)
    Wcześniej jakoś się jeździło słabszymi autami, jak się przesiadłem do
    mocniejszych (>200KM) to już się nie chce do nich wracać, nawet busa
    kupiłem najmocniejszego (204KM) mimo, że jeżdżę nim zwykle 140-150km/h
    autostradą.
    Ale w mieście mając 60KM mocy mi nie brakowało (bo i taki silnik do
    80km/h rozpędza się wystarczająco), problem robi się jak się wyjedzie za
    miasto

    Łukasz

    Łukasz

  • 24. Data: 2016-09-07 15:53:36
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Na co dzień człowiek nawet się nie zastanawia jak trudne może być np.
    > włączenie się z pasa rozbiegowego na autostradę silnikiem 60KM :)

    Na 800 metrach rozbiegówki nie jesteś w stanie rozpędzić auta od 50 do 120 km/h ?

    W miesie czy masz 60 (seat 1,4 8V 60 KM) czu skoda octavia 1,4TSI 150KM
    to jedna cholera bo i tak zachwile musisz hamowwać.

    Autostrady i ekspresówki służą do poruszania się ze stałymi prędkościami
    na duże odległości.
    Czyli wjeżdzasz we wrocławi na A4 tempomat 140 i jedziesz.
    Teoretycznie powinieneś przyspieszyć tylko raz na wjeżdzie.

    Jedyne miejsce gdzie każda liczba KM się przyda to drogi krajowe.

  • 25. Data: 2016-09-07 17:00:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Na 800 metrach rozbiegówki nie jesteś w stanie rozpędzić auta od 50
    >do 120 km/h ?

    No, moze byc malo.
    Jak jeszcze ruch obok nie przypasuje, to skonczys w srodku tira.

    No i ... zawsze jest 800m ? IMO nie.

    >W miesie czy masz 60 (seat 1,4 8V 60 KM) czu skoda octavia 1,4TSI
    >150KM
    >to jedna cholera bo i tak zachwile musisz hamowwać.

    Tylko najpierw wlacz sie tu do ruchu
    https://www.google.pl/maps/@51.1561937,17.0066087,11
    2m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    niby jest sie gdzie rozpedzic, ale pod gore i bez widocznosci.
    polaczenia pasow - z 50m. A ruch moze byc gesty.

    Co prawda obowiazuje tam bodajze 70 ...

> [...]
    >Teoretycznie powinieneś przyspieszyć tylko raz na wjeżdzie.
    >Jedyne miejsce gdzie każda liczba KM się przyda to drogi krajowe.

    Na autostradzie tez sie czasem przydaje, choc w zasadzie da sie
    obejsc.

    J.

  • 26. Data: 2016-09-07 17:55:38
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 15:53, Bolko pisze:

    > Na 800 metrach rozbiegówki nie jesteś w stanie rozpędzić auta od 50 do 120 km/h ?

    zmierzyłem na google maps rozbiegówkę pod moim domem - ma poniżej 300m,
    no i 50 to ja tam wjeżdżam przy dobrej przyczepności (ostry zakręt),
    kolejny zjazd to 230m (ale tu już lepiej bo jeszcze pas awaryjny jest)
    Węzeł Wrocław Bielany - poniżej 500m, przy czym tu już roszady bo to pas
    rozbiegowy dla jadących w stronę Katowic a zarazem pas do zwalniania dla
    jadących do Wrocławia

    > W miesie czy masz 60 (seat 1,4 8V 60 KM) czu skoda octavia 1,4TSI 150KM
    > to jedna cholera bo i tak zachwile musisz hamowwać.

    tu się zgodzę, chociaż wydostać się z podporządkowanej łatwiej
    mocniejszym autem

    > Autostrady i ekspresówki służą do poruszania się ze stałymi prędkościami
    > na duże odległości.
    > Czyli wjeżdzasz we wrocławi na A4 tempomat 140 i jedziesz.

    i narzekasz że musisz się ciągnąć za tirami albo blokujesz lewy pas, bo
    jak zjedziesz na prawy i zwolnisz to się rozpędzić nie możesz i nie masz
    jak zmienić pasa

    > Teoretycznie powinieneś przyspieszyć tylko raz na wjeżdzie.
    >
    > Jedyne miejsce gdzie każda liczba KM się przyda to drogi krajowe.

    po pierwsze nie jedyne, po drugie nadal jest to większość

    Łukasz

  • 27. Data: 2016-09-07 17:58:13
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 17:55, ddddddddd pisze:

    > i narzekasz że musisz się ciągnąć za tirami albo blokujesz lewy pas, bo
    > jak zjedziesz na prawy i zwolnisz to się rozpędzić nie możesz i nie masz
    > jak zmienić pasa

    no i kto 60-konnym autem jedzie 140 ;) przecież to wtedy pali więcej niż
    200-konny diesel...

    Łukasz

  • 28. Data: 2016-09-07 18:56:00
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-09-07 o 17:58, ddddddddd pisze:

    > no i kto 60-konnym autem jedzie 140 ;) przecież to wtedy pali więcej niż
    > 200-konny diesel...

    Ja, ja :) 80 koni 1,6l łada kombi zagazowana prinsem, ostatnio pomykałem
    nią z południa na północ i spowrotem naszą nową piękną autostradą A1,
    jechałem 140-150, palił wtedy około 12l/100 mam pomiar na komputerze
    chwilowy, pod górkę było nawet i 15-16l. Uważam że nie było tak zle,
    bagażnik pełny, a w aucie 2+ 2 dzieci.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 29. Data: 2016-09-07 19:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddd d...@f...pl ...

    > Na co dzień człowiek nawet się nie zastanawia jak trudne może być np.
    > włączenie się z pasa rozbiegowego na autostradę silnikiem 60KM :)

    Na pewno majac 2 x wiecej koni jest łatwiej ale zeby było trudne? Hmm...
    mysle, ze to kwestia umiejetnosci a nie ilosci koni.

  • 30. Data: 2016-09-07 19:39:45
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik ddddddddd d...@f...pl ...

    > Na pewno majac 2 x wiecej koni jest łatwiej ale zeby było trudne? Hmm...
    > mysle, ze to kwestia umiejetnosci a nie ilosci koni.

    no dobra, przesadziłem (albo po prostu przyjąłem, że nie każdy to taki
    mistrz kierownicy jak ja ;)

    Łukasz