eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauto na sprężone powietrze › Re: auto na sprężone powietrze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auto na sprężone powietrze
    Date: Tue, 29 May 2012 01:42:44 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 72
    Message-ID: <jq19ik$f0q$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4fc2ac53$1@news.home.net.pl> <jpuj9t$rsq$1@inews.gazeta.pl>
    <jpv641$rk8$1@inews.gazeta.pl>
    <dvji3m83h4ns.vae91uvxgtic$.dlg@40tude.net>
    <jq0hni$nb4$1@inews.gazeta.pl>
    <1ivkp4h6cvjwu$.1ct2ao7pzgp05$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1338255764 15386 172.20.26.242 (29 May 2012 01:42:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 29 May 2012 01:42:44 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 109.243.105.226
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2452312
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > On Mon, 28 May 2012 20:55:43 +0200, z wrote:
    >
    > > W dniu 2012-05-28 20:00, Tomasz Pyra pisze:
    > >
    > >> Na dziś opłaca się wszystko od czego nie musisz odprowadzać akcyzy, a nie
    > >> opłaca się nic od czego tą akcyzę musisz odprowadzić.
    > >> Rachunek energetyczny jest drugorzędny po rachunku podatkowym.
    > >
    > > ciach
    > >
    > > Piszesz o wielu problemach które da się rozwiązać, nie wymagają kasy na
    > > patenty i drogie technologie.
    >
    > O tak jeszcze z tego co mi przychodzi do głowy to hałas.
    > Pneumatyczne silniki mają raczej głośny wydech, a tłumienie wydechu pewnie
    > mocno obniża ich sprawność (bo część rozprężania przenosi się do wydechu).
    > To też może być jakiś problem.
    >
    > > Taki samochód elektryczny też ma wiele
    > > problemów: ogrzewanie, chłodzenie, zasięg, cena. (tutaj jak widać klima
    > > gratis) Może zostawić akumulator, alternator. Podmienić tylko napęd.
    >
    > A jeszcze tak BTW - jak to jest z charakterystyką pracy silników
    > pneumatycznych?
    > Maksymalny moment obrotowy pewnie będzie przy 0rpm, ale pytanie czy potem
    > nie leci jakoś szybko w dół - jak będzie wyglądał wykres mocy?
    > Bo od tego zależy czy można zrezygnować ze skrzyni biegów, czy można
    > skorzystać ze "spalinowej", czy trzeba będzie jakieś CVT z szeroką
    > pojemnościa?
    >
    > > Obecne samochody też są skomplikowane ale jeżdżą.
    >
    > No tylko obecne samochody obmyśla wielu ludzi z szerokim zapleczem, a tu
    > jak się domyślam chcemy coś wyrzeźbić we włąsnym garażu.
    >
    > > Kwestia politycznego-podatkowego wyboru i pogonienia kota Arabom.
    >
    > No tu jeszcze pozostaje nierozwiązany problem napędzania sprężarki.
    > Bo jak prądem, to skądś trzeba ten prąd brać. Można też napędzać silnikiem
    > spalinowym (ale to już chyba polegnie finansowo z powodu akcyzy), chyba że
    > silnik napędzać np. gazem CNG prosto z sieci.
    > Pomysłów jest kilka.
    >
    > Jeszcze pytanie czy ma to być jednorazowa wydumka czy rozwiązanie problemów
    > transportowych dla kraju? Bo na szerszą skalę zapewne zainteresuje się tym
    > fiskus.
    > Chociaż z drugiej strony takim LPG fiskus interesuje się jakby mniej, nawet
    > pomimo całkiem sporej popularności rozwiązania.
    >
    >
    > > A przekupni ekolodzy chyba też marudzić nie powinni. Chociaż kto wie...
    >
    > Za nimi to nie trafisz :)
    > Zaraz jakiś opublikuje pracę naukową mówiącą o zgubnym wpływie nadmiernej
    > emisji powietrza na populację komarów, albo o zgubnym wpływie energii
    > pobieranej przez kompresor takiego samochodu na emisję CO2 które to
    > bezlitośnie zabija grenlandzkie foczki (tu zdjęcie padłej foczki).
    >
    Pomysły na inne zasilanie silników samochodowych niż paliwami typy benzyna,
    olej napędowy są bez sensu. Na razie tylko w ciekłych paliwach jest największy
    stosunek zmagazynowanej energii do masy. Lepszy jest tylko wodór i tlen. Ale
    też jest nie realne wykorzystanie takiej mieszanki na skalę masową. Do
    sprężania powietrza lub ładowania akumulatorów potrzebna jest energia
    elektryczna. A tej nie ma w nadmiarze. Jak by na początku motoryzowania Ziemi
    wygrał napęd elektryczny to by nie było problemu. Przez sto lat powstała by
    niezbędna infrastruktura. Ale że wygrał spalinowy to jest wszystko w tej
    branży zależne od ropy.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: