-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auto na sprężone powietrze
Date: Tue, 29 May 2012 01:42:44 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 72
Message-ID: <jq19ik$f0q$1@inews.gazeta.pl>
References: <4fc2ac53$1@news.home.net.pl> <jpuj9t$rsq$1@inews.gazeta.pl>
<jpv641$rk8$1@inews.gazeta.pl>
<dvji3m83h4ns.vae91uvxgtic$.dlg@40tude.net>
<jq0hni$nb4$1@inews.gazeta.pl>
<1ivkp4h6cvjwu$.1ct2ao7pzgp05$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1338255764 15386 172.20.26.242 (29 May 2012 01:42:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 29 May 2012 01:42:44 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 109.243.105.226
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2452312
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
> On Mon, 28 May 2012 20:55:43 +0200, z wrote:
>
> > W dniu 2012-05-28 20:00, Tomasz Pyra pisze:
> >
> >> Na dziś opłaca się wszystko od czego nie musisz odprowadzać akcyzy, a nie
> >> opłaca się nic od czego tą akcyzę musisz odprowadzić.
> >> Rachunek energetyczny jest drugorzędny po rachunku podatkowym.
> >
> > ciach
> >
> > Piszesz o wielu problemach które da się rozwiązać, nie wymagają kasy na
> > patenty i drogie technologie.
>
> O tak jeszcze z tego co mi przychodzi do głowy to hałas.
> Pneumatyczne silniki mają raczej głośny wydech, a tłumienie wydechu pewnie
> mocno obniża ich sprawność (bo część rozprężania przenosi się do wydechu).
> To też może być jakiś problem.
>
> > Taki samochód elektryczny też ma wiele
> > problemów: ogrzewanie, chłodzenie, zasięg, cena. (tutaj jak widać klima
> > gratis) Może zostawić akumulator, alternator. Podmienić tylko napęd.
>
> A jeszcze tak BTW - jak to jest z charakterystyką pracy silników
> pneumatycznych?
> Maksymalny moment obrotowy pewnie będzie przy 0rpm, ale pytanie czy potem
> nie leci jakoś szybko w dół - jak będzie wyglądał wykres mocy?
> Bo od tego zależy czy można zrezygnować ze skrzyni biegów, czy można
> skorzystać ze "spalinowej", czy trzeba będzie jakieś CVT z szeroką
> pojemnościa?
>
> > Obecne samochody też są skomplikowane ale jeżdżą.
>
> No tylko obecne samochody obmyśla wielu ludzi z szerokim zapleczem, a tu
> jak się domyślam chcemy coś wyrzeźbić we włąsnym garażu.
>
> > Kwestia politycznego-podatkowego wyboru i pogonienia kota Arabom.
>
> No tu jeszcze pozostaje nierozwiązany problem napędzania sprężarki.
> Bo jak prądem, to skądś trzeba ten prąd brać. Można też napędzać silnikiem
> spalinowym (ale to już chyba polegnie finansowo z powodu akcyzy), chyba że
> silnik napędzać np. gazem CNG prosto z sieci.
> Pomysłów jest kilka.
>
> Jeszcze pytanie czy ma to być jednorazowa wydumka czy rozwiązanie problemów
> transportowych dla kraju? Bo na szerszą skalę zapewne zainteresuje się tym
> fiskus.
> Chociaż z drugiej strony takim LPG fiskus interesuje się jakby mniej, nawet
> pomimo całkiem sporej popularności rozwiązania.
>
>
> > A przekupni ekolodzy chyba też marudzić nie powinni. Chociaż kto wie...
>
> Za nimi to nie trafisz :)
> Zaraz jakiś opublikuje pracę naukową mówiącą o zgubnym wpływie nadmiernej
> emisji powietrza na populację komarów, albo o zgubnym wpływie energii
> pobieranej przez kompresor takiego samochodu na emisję CO2 które to
> bezlitośnie zabija grenlandzkie foczki (tu zdjęcie padłej foczki).
>
Pomysły na inne zasilanie silników samochodowych niż paliwami typy benzyna,
olej napędowy są bez sensu. Na razie tylko w ciekłych paliwach jest największy
stosunek zmagazynowanej energii do masy. Lepszy jest tylko wodór i tlen. Ale
też jest nie realne wykorzystanie takiej mieszanki na skalę masową. Do
sprężania powietrza lub ładowania akumulatorów potrzebna jest energia
elektryczna. A tej nie ma w nadmiarze. Jak by na początku motoryzowania Ziemi
wygrał napęd elektryczny to by nie było problemu. Przez sto lat powstała by
niezbędna infrastruktura. Ale że wygrał spalinowy to jest wszystko w tej
branży zależne od ropy.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.12 14:00 Sebastian Kaliszewski
- 29.05.12 14:04 Sebastian Kaliszewski
- 29.05.12 14:27 Plumpi
- 29.05.12 16:33 Lort
- 29.05.12 17:26 RoMan Mandziejewicz
- 29.05.12 17:50 kamil
- 29.05.12 22:14 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 29.05.12 22:28 kamil
- 29.05.12 22:53 nazgul
- 29.05.12 22:55 nazgul
- 29.05.12 22:59 v...@i...pl
- 29.05.12 23:05 dominik
- 29.05.12 23:09 dominik
- 30.05.12 01:17 kogutek
- 30.05.12 06:38 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Co dalej z Izerą...
- 2024-05-28 Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- 2024-05-28 czy zabioro mu auto?
- 2024-05-27 Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- 2024-05-27 coraz trudniejsze rozmowy o OC
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=