  • 1. Data: 2012-05-28 00:35:57
    Temat: auto na sprężone powietrze
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    http://www.proline.pl/?r=biuletyn&n=samochod-silniki
    em-na-sprezone-powietrze
    http://tinyurl.com/d799ghf
    W komentarzu ktoś napisał, że zbiornik mieści 90m3 przy ciśnieniu 300
    barów, jako, że w ogóle się nie orientuję w sprężarkach, to czy
    sprężarka do takiego auta (elektryczna) jest droga? I ile czasu trwało
    by tankowanie nią?

  • 2. Data: 2012-05-28 03:10:20
    Temat: Re: auto na sprężone powietrze
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-28 00:35, BQB wrote:
> [...]
    > do takiego auta (elektryczna) jest droga? I ile czasu trwało by tankowanie

    Taka sprężarka nie tylko musi dać radę tak mocno nabić, ale też i w miarę
    schłodzić zarówno powietrze jak i pojazd. Dodatkowo trzeba odwilżyć
    wszystko, bo jak się będzie rozprężać to temperatura spadnie i jakikolwiek
    lód od razu by skutkował uszkodzeniem silnika w formie kryształków lodu.
    Nikt też nie mówi jak duże są straty energii pomiędzy tymi procesami, ale
    jak liczysz, że to tak jak ładowanie elektryka albo hybrydy to możesz
    nieźle się przejechać.
    Wszystko to jednak nic wobec bum, jakie się może odbyć jeśli coś w Ciebie
    wjedzie potem podczas drogi i nagle te 300 bar będzie chciało uciec w kosmos.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 3. Data: 2012-05-28 04:51:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "dominik" <u...@d...net.pl> wrote in message
    > Wszystko to jednak nic wobec bum, jakie się może odbyć jeśli coś w Ciebie
    > wjedzie potem podczas drogi i nagle te 300 bar będzie chciało uciec w
    > kosmos.

    Nie twórz bajek, proszę...
    Te 300 bar jest na porządku dziennym używane w nurkowaniu.
    Sprężone powietrze nie "wybucha" tylko ulatuje z nieszczelności.
    Że też każda nowa technologia znajdzie takich bajkopisarzy co
    to straszą niebezpieczeństwem... Przed samochodami na LPG
    też straszyli że wozisz bombę w bagażniku. I co? Ile "wubuchów"
    aut z gazem odnotowujemy na drogach?

  • 4. Data: 2012-05-28 07:03:03
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-28 04:51, Pszemol wrote:
> [...]
    > to straszą niebezpieczeństwem... Przed samochodami na LPG
    > też straszyli że wozisz bombę w bagażniku. I co? Ile "wubuchów"

    Jeśli rzeczywiscie to takie niegroźne, to może byłby to dobry sposób
    ozyskiwania energii przy hamowaniu?

    Shrek.

  • 5. Data: 2012-05-28 07:47:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 21:51:32 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Nie twórz bajek, proszę...
    > Te 300 bar jest na porządku dziennym używane w nurkowaniu.
    > Sprężone powietrze nie "wybucha" tylko ulatuje z nieszczelności.

    Poguglaj za SLC scuba.

    Co prawda tylko 12 sztuk, ale jednak sie zdarzylo ;-)

    Albo np http://www.youtube.com/watch?v=tyINNUaXa8Q

    Ale tam jest tylko pare bar :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-05-28 08:31:28
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-05-28 03:10, dominik pisze:
    > Nikt też nie mówi jak duże są straty energii pomiędzy tymi procesami, ale
    > jak liczysz, że to tak jak ładowanie elektryka albo hybrydy to możesz
    > nieźle się przejechać.

    Straty energii zawsze są. Może tu i duże ale...
    Podstawowe jest pytanie czy to się może OPŁACAĆ. Interesuje mnie cały
    koszt powiedzmy przeróbki + koszt przejechania 100km.
    Nie ma tu tego demonicznego kosztu akumulatorów o którym ciągle się
    krzyczy. Silnik to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Zbiornik
    sprężarka...
    Oczywiście dopóki jeszcze akcyzy nie nałożono na powietrze :-)

  • 7. Data: 2012-05-28 08:34:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.05.2012 03:10, dominik pisze:

> [...]
    > lód od razu by skutkował uszkodzeniem silnika w formie kryształków lodu.

    Gorzej - potem przydałoby się conieco tego ciepła ze sprężania, żeby się
    było nieco sprawniejsze przy rozprężaniu.

    W sumie może jakiś zbiornik z wodą lub czymś podobnym nagrzewany podczas
    kompresowania?

  • 8. Data: 2012-05-28 08:37:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Poguglaj za SLC scuba.
    >
    > Co prawda tylko 12 sztuk, ale jednak sie zdarzylo ;-)
    >
    > Albo np http://www.youtube.com/watch?v=tyINNUaXa8Q

    Tylko że taki cylinder w samochodzie można dużo lepiej
    zabezpieczyć niż ten nurkowy, no i jest do niego dostęp
    lepiej ukryty pod strefami zgniotu.

    > Ale tam jest tylko pare bar :-)

    I też istotną różnicą jest fakt, że w butli z LPG jest palny węglowodór
    a w butli na sprężone powietrze jest niepalne powietrze...

  • 9. Data: 2012-05-28 08:38:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > sprężarka...
    > Oczywiście dopóki jeszcze akcyzy nie nałożono na powietrze :-)

    Oprócz tego co się opłaca czy nie istotne jest to, że zanieczyszczenia
    (spaliny) generuje się w jednym miejscu (sprężarka) i łatwiej je
    skoncentrowane usuwać niż rozdrobnione źródła jakimi są tysiące aut.

  • 10. Data: 2012-05-28 09:30:20
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-28 08:34, Andrzej Lawa wrote:
    > Gorzej - potem przydałoby się conieco tego ciepła ze sprężania, żeby się
    > było nieco sprawniejsze przy rozprężaniu.

    Dokładnie tak - później przy rozprężaniu trzeba ogrzewać, żeby odzyskać
    możliwie najwięcej energii.

    > W sumie może jakiś zbiornik z wodą lub czymś podobnym nagrzewany podczas
    > kompresowania?

    Podczas kompresowania, tego ciepła jest wiele za dużo, żeby to
    zmagazynować tak łatwo :(

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_