eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauto na sprężone powietrze › Re: auto na sprężone powietrze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!npeer
    02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com
    !nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Date: Tue, 29 May 2012 14:04:12 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auto na sprężone powietrze
    References: <4fc2ac53$1@news.home.net.pl> <jpuj9t$rsq$1@inews.gazeta.pl>
    <jpv641$rk8$1@inews.gazeta.pl> <jpvaim$8qn$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <jpvaim$8qn$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <o...@b...softax.pl>
    Lines: 46
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1338292802 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1224 83.18.189.42:39350
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2931
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2452362
    [ ukryj nagłówki ]

    dominik wrote:
    > On 2012-05-28 08:31, z wrote:
    >> Straty energii zawsze są. Może tu i duże ale...
    >> Podstawowe jest pytanie czy to się może OPŁACAĆ. Interesuje mnie cały
    >> koszt powiedzmy przeróbki + koszt przejechania 100km.
    >
    > Patrząc po tym co pokazywane jest to bez czysto zaprojektowanego pod to
    > auta będzie to niezbyt wydajne i sensowne. Ten prototyp specjalnie jest
    > leciutki, ma wymyślną podłogę itd. W normalnym aucie pewnie trzeba wiele
    > miejsce na zbiornik, specjalnego silnika i całego układu. Wątpię by się
    > opłacało przerobić, a potem miało to dobre parametry. Otrzymasz np. auto
    > bez bagażnika, a i to jeżdżące na jakiś ułamek tego co podają przy tym
    > leciutkim prototypie.
    >
    >
    >> Nie ma tu tego demonicznego kosztu akumulatorów o którym ciągle się
    >> krzyczy. Silnik to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Zbiornik
    >> sprężarka...
    >
    > No właśnie nie tylko to :)
    > Byle czego tam nie sprężysz dobrze,
    > Jak wspominałem, ciepło trzeba odprowadzić przy tym,
    > a potem dodać dla efektywności rozprężania
    > No i zbiornik jest tajny jak go mieć wprojektowany w auto, uniwersalne
    > byłyby strasznymi klockami na cały bagażnik.
    >
    >
    >> Oczywiście dopóki jeszcze akcyzy nie nałożono na powietrze :-)
    >
    > No i właśnie pytanie - czy oby na pewno chcesz tam sprężać mieszankę,
    > którą się oddycha? Wydajność słaba, nieprzewidywalne mieszanki, dodatkowo
    > trzeba pozbyć się z tego wilgoci.

    I masz tlen pod ciśnieniem parcjalnym 60atm -- jest istotnie silniej korozyjny
    niż pod ciśnieniem atmosferycznym. Ale jeśli silnik będzie to uwzględniał to
    właściwie why not.

    > Prędzej będzie to jakiś specjalnie przygotowany gaz.

    Pewnie zwykły azot wystarczy, albo i odwodnione powietrze.

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: