  • Data: 2012-05-30 21:24:40
    Temat: Re: auto na sprężone powietrze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 May 2012 23:17:45 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    > szkłem dupę chcesz obetrzeć. Kupcie sobie na spółkę Poradnik Mechanika.

    Wszystko cacy, tylko zapomnialeś że mając powiedzmy sprężarkę o stopniu
    sprężania 5:1, to na pierwszym stopniu dostajesz 5 bar i różnicę między
    wejściem a wyjściem 4 bary.

    Na drugim teoretycznie dostaniesz 25 bar, ale różnicę między wejściem a
    wyjściem już 20bar.
    O ile napęd mechaniczny wymagający 5x wyższego momentu przy 5x niższych
    obrotach łatwo zapewnić przekładnią, to jeżeli nie będzie to sprężarka
    zaprojektowana do pracy z czynnikiem wejściowym pod ciśnieniem, to
    prawdopodobnie się po prostu uszkodzi, albo nie będzie wystarczająco
    szczelna.

    Dlatego o szeregowym łączeniu sprężarek z lodówek zyskując 1000bar raczej
    możesz zapomnieć.