  • 41. Data: 2013-11-08 23:30:12
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 08.11.2013 23:10, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Zapewniam Cię, że akumulator 12V 7Ah

    To chyba jeszcze Yuasa z zielonymi napisami.

    --
    Mirek.

  • 42. Data: 2013-11-09 00:58:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Friday, November 8, 2013, 11:30:12 PM, you wrote:

    > To chyba jeszcze Yuasa z zielonymi napisami.

    Nie chce mi się rozkręcać UPSa ale chyba jednak z czerwonymi. I nie
    pamiętam, czy Yuasa. Ale to było 4 lata temu a akumulator nadal żyje w
    UPSie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2013-11-09 01:01:04
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 09.11.2013 00:58, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie chce mi się rozkręcać UPSa ale chyba jednak z czerwonymi. I nie
    > pamiętam, czy Yuasa. Ale to było 4 lata temu a akumulator nadal żyje w
    > UPSie.

    Yuasa z zielonymi > z czerwonymi > kobe > csb > ... więcej nie pamiętam
    (nie chcę).

    --
    Mirek.

  • 44. Data: 2013-11-09 01:47:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik m...@g...com napisał:
    [..]
    > Pomysłem ciekawym jest tu położenie panelu na tylnej półce w samochodzie
    > tak aby w zimie podładowywać
    > ciągle akumulator.

    Coś takiego?
    http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/cars/1999671716/19
    99671716_6.jpg?1383957851
    działa już ze 2 lata aczkolwiek nie ładuje aku tylko zasila dmuchawę.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 45. Data: 2013-11-09 18:01:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:551008273.20131108231004@pik-net.pl.invalid...
    > Zapewniam Cię, że akumulator 12V 7Ah podłączony równolegle do padliny
    > w Lanosie w zupełności wystarczał do zakręcenia i odpalenia silnika
    > 1.6. I jeździłem tak prawie miesiąc.

    I łączników między celami nie upaliło?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 46. Data: 2013-11-09 18:03:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    (gugiel a news)
    > Ale teraz widzę, że więcej w tym masochizmu.

    Gugiel się od Małomiękkiego nauczył :P

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 47. Data: 2013-11-09 18:37:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ACMM-033,

    Saturday, November 9, 2013, 6:01:44 PM, you wrote:

    > I łączników między celami nie upaliło?

    Piszę przecież, że do dzisiaj akumulator żywy. Poza tym - był
    podłączony do instalacji kabelkami 1.5mm^2 - nawet nie zadymiły.

    Lanos ma mały rozrusznik z przekładnią planetarną przed bendixem - to
    jest kilkakrotnie niższy prąd startu niż zwykłego rozrusznika.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2013-11-09 19:25:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:1924932670.20131109183752@pik-net.pl.invalid...

    > Piszę przecież, że do dzisiaj akumulator żywy. Poza tym - był

    OK, przeczytałem już po wysłaniu odpowiedzi.
    Ja kiedyś przypiąłem żarówkę samochodową, by w podziemiach MRU poświecić
    kamerze. Nawet poświeciło, materiał nakręcony. Ale aku potem powiedział "nie
    wstanę, tak będę leżał". Rozebrałem, łączniki w proszku. Nawet nie cele, one
    wytrzymały.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 49. Data: 2013-11-09 20:35:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 19:25:00 +0100, ACMM-033 napisał(a):

> [...]
    > wstanę, tak będę leżał". Rozebrałem, łączniki w proszku. Nawet nie cele, one

    No nie, cos nie tak.
    Nawet rozruchowy olowiowy powinien wytrzymac kilkadziesiat glebokich
    rozladowan.

    J.

  • 50. Data: 2013-11-09 20:41:23
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > No nie, cos nie tak.
    > Nawet rozruchowy olowiowy powinien wytrzymac kilkadziesiat glebokich
    > rozladowan.

    Ale to był 12V/7Ah, cięższy było by trudno wieźć ponad 400 km pociągiem,
    poza tym, innego nie miałem... żarówka była chyba 55W, więc prąd liczmy
    luzem, koło 5A.
    Możliwe, że był jakiś feler fabryczny, który się ujawnił wobec dużego
    obciążenia... albo to raczej ja go doprawiłem... CHoć kamera i żarówka były
    kumpla, który robił ujęcia, ja tylko świeciłem.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.