  • Data: 2016-05-17 09:02:53
    Temat: Re: benzyna / LPG > 3
    Od: Bolko <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > No jeszcze pytanie co to tak naprawdę znaczy ekologiczne i ile CO2 jest
    > warte ile NOx itp. itd.
    > LPG wydaje się też prostsze pod kątem skomplikowania związków chemicznych
    > wchodzących w skład paliwa niż benzyna będąca mieszaniną przeróżnych
    > substancji i różnych dodatków.

    Ekologiczny nic nie znaczy.
    Jak jesteś eko oszołomem to najlepiej żebyś umarł.
    Wtedy nie wydalasz żadnych związków :)
    A w realnym świecie.
    Potrzebuje robić codziennie 100km.
    Rower/nogi/koń odpoada.
    Pozostaje samochód.
    I teraz pytanie który.
    Żeby to policzyć trzeba wziąć samochód z 200 kkm na liczniku.
    Takie po to żeby mieć do czynienia z realnym samochodem
    I potraktować jako czarną skrzynkę.
    Ile trzeba policzyć wszystkie koszty środowiskowe.
    Czyli ile trzeba dać do baku i jakie "koszty" to powoduje.
    I co jest na wyjściu i jakie "koszty" to powoduje.
    I porównać różne samochody/srodki transportu.
    I wybrać najmniej szkodliwą opcje.

    I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO.
    A prawie się go nieuzywa.
    Dziwne, dlaczego?
    Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
    pali 2,2litra/osobe/100 km.
    Może samolot jest bardziej eko niż auto?