eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgła › Re: bez sprzęgła
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: bez sprzęgła
    Date: Mon, 24 Jan 2011 13:26:16 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 52
    Message-ID: <ihjr58$q7u$1@news.onet.pl>
    References: <ihai9p$203$1@news.onet.pl>
    <f...@f...googlegroups.com>
    <ihc598$4a5$1@news.onet.pl> <4d39c30f$1@news.home.net.pl>
    <ihche7$olc$1@news.onet.pl> <ihcnaq$dps$1@news.onet.pl>
    <ihcnh7$dps$2@news.onet.pl> <ihetim$f0k$2@news.onet.pl>
    <0...@k...googlegroups.com>
    <ihjpcr$gho$2@news.onet.pl> <ihjpuj$qrf$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.117.162.130
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1295871976 26878 195.117.162.130 (24 Jan 2011 12:26:16 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Jan 2011 12:26:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    In-Reply-To: <ihjpuj$qrf$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634851
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-24 13:05, AZ pisze:
    > On 2011-01-24, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>
    >> Napisz w którym miejscu popełniłem błąd w rozumowaniu - ja bardzo
    >> chętnie uczę się nowych rzeczy ale jak działa skrzynia biegów to wiem.
    >>
    > Jak wiesz, jak jeszcze niedawno mowiles o rzekomo zuzytych zebach przez
    > zmiany bez sprzegla...

    Te zęby nie są rzekome

    > Dzwignia zmiany biegow nie dziala zero-jedynkowo, sa jeszcze miedzyluzy

    Przecież ja o luzie napisałem:
    cyt: "Przy zmianie biegów bez sprzęgła nie ma więcej jak luz po między
    zębami w skrzyni "miejsca" na dostosowanie prędkości obu wirujących
    dotąd swobodnie kół zębatych."

    Oczywiście że dochodzi jeszcze luz na wszystkich pozostałych
    przekładaniach od wału korbowego aż po koło napędowe. I to jest jedyny
    luz sumarycznie jaki masz aby obroty spadły.

    > (dlatego mowilem zebys obejrzal jak wyglada pamietnik) wiec przy zmianie
    > biegu bez sprzegla w czasie gdy jest luz, obroty silnika spadna. Zmiana
    > biegow bez sprzegla wymaga sprawniejszego operowania dzwignia zmiany
    > biegow i manetka, od takiej umiejetnosci wyrecza nas wlasnie sprzeglo.

    Wszystko się zgadza. Ja tylko pisze o tym że taka zmiana to ZAWSZE
    choćby najlepiej wykonana będzie to większe obciążenie na układu
    przeniesienia napędu niż gdy wykorzystuje się sprzęgło. A SKORO TAK to
    nie można pisać o ZEROWYM wpływie takich zmian na ten układ.
    To wszystko o co mi chodziło w tym wątku...


    > Po krotce:
    > 1. Jedziesz na biegu z odkrecona manetka
    > 2. Wywierasz lekki nacisk na dzwignie zmiany biegow bo i tak moment
    > dzialajacy na kly nie pozwala ich rozlaczyc.
    > 3. Odpuszczasz *lekko* gaz, dzwignia sama wedruje, w miedzyczasie gdy jest
    > ten luz obroty lekko spadaja, nastepuje zazebienie klow nastepnego
    > biegu i jedziesz dalej.
    >
    > No i co w tym wypadku Ci sie psuje?

    Nie się psuje ale wpływa negatywnie na żywotność co w długim okresie
    może przyczynić się do awarii. Natomiast w sieci są dostępne zdjęcia z
    tych awarii.

    Pozdrawiam
    Rafał


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: