  • Data: 2010-06-17 15:58:31
    Temat: Re: brzeczacy zasilacz 5V/2A na gwarancji
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:421420978.20100617172054@pik-net.pl...

    > A co stoi na przeszkodzie, że dławik skompensowany był zamontowany w
    > urządzeniu, na jego wejściu zasilającym, zamiast na kabelku?

    Mam 2 hipotezy.
    1. Przy badaniach się okazało, że przekracza normy więc najprościej dodać
    dławik na zewnątrz (lub zapis w instrukcji o stosowaniu zasilaczy z
    takowym).
    2. Jeśli chodzi faktycznie o częstotliwości przy których taki rdzeń jest
    skuteczny to wewnątrz musiałby być dławik CM o jednym zwoju - czyli
    praktycznie też mniej więcej taki rdzeń (mniejszy będzie miał mniejsze
    tłumienie). Myślałem kiedyś jakby to upchnąć na płytkę - jakieś wyfrezowanie
    wąskiego paska z 2 ścieżkami na który najpierw nakłada się rdzeń, a potem
    lutuje złącze DC, ale jakbym miał rozmawiać z fabryką o takim montażu to by
    mnie wyśmiali więc być może projektant świadomie podjął decyzję, że
    łatwiej/taniej jest dać go na kablu (no i wygląda "trędy").
    P.G.