    From: ziolko <z...@i...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: budowa kanalizacja przez samorządy
    Date: Sat, 27 Nov 2010 16:57:06 +0100

    W dniu 2010-11-27 16:42, icek2 pisze:

    > tak tez "słyszałem"
    >
    > ale jak szukam, to podstaw prawnych jeszcze nie znalazłem :/

    tu troche napisali:
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=5750&layout=3&page=text

    a wg wyborczej:

    - Samorządy mogą współfinansować koszty świadczenia usług przez
    operatora, ale także koszty ponoszone przez końcowego klienta. Te
    przepisy zostały wykreślone w Sejmie, ale w Senacie udało się je
    przywrócić. To nie jest obowiązek, ale uprawnienie.

    Jak to ma działać? Otóż samorząd może zdecydować, że nie będzie
    podejmować działalności telekomunikacyjnej, nie będzie budować sieci.
    Ale wie, że ma na swoim terenie jednego, dwóch operatorów, którym jednak
    nie opłaca się dociągnąć sieci w każde miejsce, do każdego domu.
    Samorząd może jednak - dzięki ustawie - powiedzieć operatorowi:
    dociągnij sieć do tego miejsca, a ja ci dopłacę do świadczenia usługi.
    Jeśli samorządy będą miały fundusze, to powinien im się ten zapis ustawy
    przydać. Samorząd sam nie musi inwestować, a zapewnia mieszkańcom usługę.

    Tam, gdzie operator już dotarł z łączami, ale jego usługi są dla
    niektórych mieszkańców zbyt drogie, samorząd może dopłacać konkretnym
    mieszkańcom do abonamentu lub całkowicie go refundować.