  • 11. Data: 2009-02-01 13:15:53
    Temat: Re: budżetowy do 600?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Za tyle to można kupić coś używanego np. dell lub IBM
    http://allegro.pl/item534242457_ibm_thinkcentre_s50_
    p4_2_8ghz_512mb_40gb_winxp_pro.html
    z legalnym Windowsem. :-)

  • 12. Data: 2009-02-01 13:34:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Nowego - raczej nierealne. Być może złożysz coś z pirackim OSem,

    Linux i BSD są pirackie?

    > IMHO inwestycja znacznie lepsza - bo będzie taniej, sprzęt będzie
    > znacznie porządniejszy i bardziej stabilny (markowe komputery są
    > stabilne jak skała),

    Może sprecyzuj nad tą stabilnością. Te które sam składałem też są stabilne, więc
    nie wiem nad czym się tak rozpisujesz.

    a do tego dochodzi aspekt wychowawczy - legalne
    > oprogramowanie...

    tutaj masz rację.

  • 13. Data: 2009-02-01 13:35:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości grup
    .com...
    > Po chwili jednak doszedłem do wniosku, że za 700 się już da:
    >
    > Intel D945GCLF - ok 260,-
    > (płyta na której zintegrowano procesor Atom230 oraz grafikę)
    > RAM 1GB - ok 50,-
    > Obudowa - ok 150,-

    Może napisz jaki tam jest zasilacz. Jak jakiś codegen, megabajt to już wolę
    używany markowy sprzęt.

  • 14. Data: 2009-02-01 13:43:33
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Feb 2009 14:34:11 +0100, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:

    >Linux i BSD są pirackie?

    Mowa była o sofcie edukacyjnym. Widziałeś jakieś programy edukacyjne
    pod linuxa? Znaczy takie typu "Encyklopedia PWN"? Pewnie z tym ciężko,
    zostaje więc WINXP.

    -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu

  • 15. Data: 2009-02-01 14:37:58
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 1 lutego 2009 (14:34:11) napisano:

    > Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Linux i BSD są pirackie?

    Nie. Ale użytkownikiem komputera ma być 12-latka...

    > Może sprecyzuj nad tą stabilnością. Te które sam składałem też są stabilne, więc
    > nie wiem nad czym się tak rozpisujesz.

    A były składane z najtańszych podzespołów, jakie tylko istnieją na
    rynku? Raczej nie...

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 16. Data: 2009-02-01 14:46:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Nie. Ale użytkownikiem komputera ma być 12-latka...

    To tym bardziej powinna mieć możliwość używania różnych systemów. Dzieci lepiej
    wchłaniają wiedzę i uczą się. Taki zjadacz, który na windowsach siedzi ok 14 lat
    to linux dla niego jest czarną magią.
    Nie twierdzę, że ma sama wgrywać soft itp. ale do "klikania" będzie
    bezkonfliktowe.

  • 17. Data: 2009-02-01 14:47:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:aj9bo4luquenoaeqejlm33e4lheslu9eo8@4ax.
    com...

    > Mowa była o sofcie edukacyjnym. Widziałeś jakieś programy edukacyjne
    > pod linuxa? Znaczy takie typu "Encyklopedia PWN"? Pewnie z tym ciężko,
    > zostaje więc WINXP.

    Należałoby sprawdzić, czy wine poradziłby sobie z emulacją takich programów (nie
    sprawdzałem).

  • 18. Data: 2009-02-01 14:59:32
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 1 lutego 2009 (15:47:28) napisano:

> [...]
    com...

    > Należałoby sprawdzić, czy wine poradziłby sobie z emulacją takich programów (nie

    Też nie sprawdzałem. Pewnie przy odrobinie kombinowania WINE sobie
    poradzi. Pytanie tylko, czy użytkownik sobie poradzi z WINE.

    Ja się zgadzam, że Linuksy są świetnym systemem w wielu
    zastosowaniach. Ale instalować taki system na komputerze dla
    12-latki?... Miejże litość dla biednego dziecka :).

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 19. Data: 2009-02-01 15:34:41
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-02-01 15:59, Użytkownik Yakhub napisał:

> [...]
    > zastosowaniach. Ale instalować taki system na komputerze dla
    > 12-latki?... Miejże litość dla biednego dziecka :).

    Dziecko ma możliwość przeglądania stron www, ma dostęp do
    sieci komunikatorów GG czy Skype. Ma pakiet biurowy i programy
    pocztowe. I co najważniejsze nauczy się obsługiwać systemy
    operacyjne za które nie trzeba płacić. Jak będzie chciało
    pograć to owszem ale trzeba będzie się wykazać wiedzą większą
    niż typowe kliknięcie na "menu Start". A jak dorośnie to
    samo świadomie zdecyduje czy używać systemu płatnego czy darmowego.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-02-01 16:32:28
    Od: Maru <m...@n...pl>

    jerzu pisze:

    > Mowa była o sofcie edukacyjnym. Widziałeś jakieś programy edukacyjne
    > pod linuxa? Znaczy takie typu "Encyklopedia PWN"? Pewnie z tym ciężko,
    > zostaje więc WINXP.

    Oj zdziwiłbyś się ile takich programów jest, ze wszystkich dziedzin.
    Nawet nie trzeba ich szukać po necie, bezpośrednio z repozytoriów.
    Poza tym prawie każdy program można odpalić przy użyciu Wine.
    Są dostępne wersje LiveCD: Mandriva, Ubuntu.
    Nie taki diabeł straszny jak go malują;)