  • 1. Data: 2011-12-12 11:10:43
    Temat: Re: cb 400n - podwojna cewka zaplonowa
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    > To nie jest wina ani fajki ani cewki. Cos po prostu zabija swiece na tym
    > cylindrze. Stawiam na mieszanke i/lub siorbanie oliwy przez zuzyte
    > pierscienie.
    Za mieszanke sie juz wzialem - gazniki czekaja na czesci.
    Oliwy na szczescie nie pobiera.

    Ciekawi mnie jedynie ten przypadek - jak wytlumaczyc teoretycznie fakt ze
    tak jak napisales iskre zabija na zalozonej fajce a przy oddaleniu fajki o
    kilka mm a wiec iskra przechodzi wtedy i pomiedzy fajka i swieca i w samej
    swiecy - iskry juz nie zabija ? tak z punktu "elektrotechniki"/fizyki ;)
    Jest tak za kazdym razem i napewno mi sie nie wydaje.
    Pozdrawiam
    PanAdol

  • 2. Data: 2011-12-12 12:49:45
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 12 - 12 - 2011 (poniedziałek) o godzinie 12:10, PanAdol napisał(a):

> [...]
    > kilka mm a wiec iskra przechodzi wtedy i pomiedzy fajka i swieca i w samej

    Sprawdzałeś, co się dzieje z iskrą przy wykręconej świecy?

    --
    Yorick
    LS 650

  • 3. Data: 2011-12-12 14:08:18
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-12-12 12:10, PanAdol pisze:

> [...]
    > swiecy - iskry juz nie zabija ? tak z punktu "elektrotechniki"/fizyki ;)
    > Jest tak za kazdym razem i napewno mi sie nie wydaje.

    Nie wiem co na to mowia podstawy elektrofizyki ale zawsze byl to i jest
    najprostszy sposob na "ozywienie" zalanej swiecy.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 4. Data: 2011-12-22 21:46:39
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "PanAdol" <a...@g...pl> napisał

> [...]
    > mm a wiec iskra przechodzi wtedy i pomiedzy fajka i swieca i w samej swiecy -

    To że w ten sposób iskra się wzmacnia już kilkadziesiąt lat temu wiedzieli
    motocykliści. W razie czego należało przeciąć kabel zapłonowy i przeciągnąć
    np. przez guzik tak aby powstała przerwa. Takie "wzmacniacze" iskry produkcji
    rzemieślniczej sprzedawano "za komuny". Były też dostępne w Pewexie :)
    Pozdr

    --
    Hinek