  • 71. Data: 2019-11-25 20:26:16
    Temat: Re: celebryci na drodze. Ziobro i uniewinnienie.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-11-2019 o 19:50, FreyKol pisze:
    > Użytkownik "'TomN'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    d.191125.invalid...

    > Jeżeli naraził pieszego na niebezpieczeństwo, lub nie udzielił
    > pierwszeństwa, to znaczy że nie zachował szczególnej ostrożności
    > i jechał za szybko.

    Względnie zachował, nie jechał za szybko, a i tak nie miał szans
    zobaczyć przeciwnika.
    Dokładnie tak jak w sytuacji którą opisuję w poście obok.

  • 72. Data: 2019-11-25 21:01:31
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    FreyKol w

    Cześć Shrekowy pomiocie kryjący się za aioe!!!

    > Sąd nie zrozumiał.

    Kim jesteś, że podważasz prawomocny wyrok sądu?

    --
    'Tom N'

  • 73. Data: 2019-11-25 21:13:17
    Temat: Re: celebryci. PoRD nie zezwala.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości
    d.191125.invalid...

    > Względnie zachował, nie jechał za szybko, a i tak nie miał szans zobaczyć
    > przeciwnika.
    > Dokładnie tak jak w sytuacji którą opisuję w poście obok.

    PoRD nie zezwala na rozjechanie kogokolwiek, lub uszkodzenie
    cokolwiek. Jest obowiązek zachowania ostrożności, lub szczególnej
    ostrożności.

    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.

  • 74. Data: 2019-11-25 21:19:18
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "'TomN'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    d.191125.invalid...

    > Kim jesteś, że podważasz prawomocny wyrok sądu?
    > --
    > 'Tom N'

    Ja nie podważam wyroku. Nie jestem prezydentem.

    Tylko nie rozumiem dlaczego jest taki wyrok.
    Być może powodem jest to, że nie znam pisemnego
    uzasadnienia wyroku. Opieram się tylko na artykule
    jakiegoś dziennikarza.

  • 75. Data: 2019-11-25 21:26:28
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w

    > Względnie zachował, nie jechał za szybko, a i tak nie miał szans
    > zobaczyć przeciwnika.
    > Dokładnie tak jak w sytuacji którą opisuję w poście obok.

    Te typy od "pierwsseństwa pieszych", czytaj: Shrek aka Grześ, i vice versa
    mają w dupie (IMHO wątlipwa przjemność), czy pieszy sie do zdarzenia
    przyczynił, o tym w jakim stopniu już ich całkowicie nie interesi.
    Ważne, żeby mogli swe wypociny pocisnąc, to tu, to tam...

    Np. taki shrek -- ma problem ze swoja żoną...
    Fajnie to brzmi... Głupek ma problem z babą, i sie tym chwali...

    A serio, to mu współczuję, ale on nie chce MOJEGO wsparcie, wolił sie
    obrazić...

    Tylko dlaczego ty to on... Zabrakło mu interlokutorów?

    --
    'Tom N'

  • 76. Data: 2019-11-25 23:08:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 25 Nov 2019 21:13:17 +0100, w <qrhclm$1qom$1@gioia.aioe.org>, "FreyKol"
    <o...@s...pl> napisał(-a):

    > PoRD nie zezwala na rozjechanie kogokolwiek, lub uszkodzenie
    > cokolwiek. Jest obowiązek zachowania ostrożności, lub szczególnej
    > ostrożności.

    PoRD nie zezwala także na wkraczanie bezpośrednio przed nadjeżdżający samochód.
    Można więc równie dobrze powiedzieć -- skoro nie wyhamował, tzn. że pieszy
    wszedł pod samochód.

  • 77. Data: 2019-11-25 23:49:22
    Temat: Re: celebryci. Pieszy wchodzący.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    <o...@s...pl> napisał(-a):

    > PoRD nie zezwala także na wkraczanie bezpośrednio przed nadjeżdżający
    > samochód.
    > Można więc równie dobrze powiedzieć -- skoro nie wyhamował, tzn. że pieszy
    > wszedł pod samochód.

    Prawo nakazuje jechać z taką prędkością, aby nie było możliwości
    uderzenia pieszego wchodzącego.

    Nie wyhamował - są znaki i widział dużo wcześniej, że dojeżdża do przejścia
    dla pieszych, powinien spodziewać sie pieszego wchodzącego
    i powinien zwolnić na tyle, aby "nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego
    wchodzącego" (cytat z Rozporządzenia),
    za wyjątkiem gdy widział, że zadnego pieszego wchodzącego nie ma.
    Uderzył przechodnia, czyli nie wyhamował, czyli nie zwolnił wystarczająco,
    czyli winny kierowca.

  • 78. Data: 2019-11-26 16:25:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-11-2019 o 21:13, FreyKol pisze:
> [...]
    >
    > PoRD nie zezwala na rozjechanie kogokolwiek, lub uszkodzenie
    > cokolwiek. Jest obowiązek zachowania ostrożności, lub szczególnej

    I nawet przy ich zachowaniu możesz czegoś nie zauważyć.
    Życie.
    Pieszym zauważyć samochód łatwiej, więc to oni powinni szczególnie
    uważać, we własnym interesie.