  • Data: 2009-01-05 20:54:24
    Temat: Re: chwila nieuwagi... głupia sytuacja
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ma 20. 230/20 = 12A.

    Ta ta i uzyskasz przy 20 omach napięcie rażeniowe niższe od wymaganego
    przepisami :) napisz jeszcze, że masz bezpieczniki 20A, a na pionie 25A.

    Przykład: Częstochowa
    Okoł 1/3 stacji transformatorowych SN/nN pracuje w układzie TT.
    Dlaczego?

    W latach 70 i wcześniejszych była moda na stosowanie TT.
    Zresztą niewątpliwie w jakiejś części było to uzasadnione zważywszy, że
    powszechnie stosowano w mieszkaniach (blokach) przewody o żyłach wykonanych z
    aluminium, które miały tendencje do "upalania się", szczególnie w tych obwodach
    gdzie było znaczne obciążenie (czytaj pralki w łazienkach), a zatem cóż warte
    zerowanie gdy nie ma przewodu zerowego.

    Część sieci w tym mieście powstała właśnie w tych latach.
    Dobudowując nowe stację transformatorowe, które przejmowały część obciążenia z
    już istniejących należało wybudować je w tym samym układzie pracy sieci lub
    przebudowywać istniejącą sieć do układu TN, która miała być z nich zasilana.

    A zatem proste pytanie, które rozwiązanie jest mniej kosztowne?

    Dlatego funkcjonuje sobie aż tyle stacji w układzie TT i stan ten się nie
    zmieni bo kto i dlaczego miałby wydać pieniążki na przebudowę instalacji np. w
    blokach?

    > W moim miasteczku (8000 mieszkańców), sieć jest napowietrzna i ZE wymaga TT.
    TN-C-S jest zabroniony.

    Zbyszek