  • Data: 2020-01-23 12:51:31
    Temat: Re: co dać do tygielka z cyną ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:b5f1d5a4-88e4-479c-bc72-2a343966e7df@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 02:07:16 UTC+1 użytkownik sundayman
    napisał:
    >Patrz wyżej: na allegro sprzedają;)

    >Ale skład tych tabletek to:
    >cyna: 50-75%
    >ołów: 25-50%
    >fosfor: 1-3%
    >https://www.tme.eu/Document/60c3548e34ec44dbffe63d5
    9271ece7e/TAB-UTL2_PL.PDF
    >Wiec wychodzi mi ze jakbyś wziął 75%cyny dodał 24% ołowiu i 1%fosforu
    >to skład byłby jak tych tabletek

    Dziwne troche. Cyna w cynie raczej nie pomoze.
    Olow w cynie ... podobnie nie pomoże, za to lut przestanie być
    bezołowiowy.

    fosfor ... no, ten moze pomoc, bo spala sie chetnie, ale czy uchroni
    lutowie ?
    Powinien powstac P2O5 ... zuzel ochronny na powierzchni lutu ?
    Higroskopijny, na drugi dzien zacznie pryskac :-)
    A poza tym mam wielkie podejrzenie, ze tez przejdzie do cyny, coz tego
    wyjdzie w zlutowanych urzadzeniach, to niech sprzedawca wyjasni :-)

    Moze tam jakies chemikalia sa, jakis kalafonian cyny :-)

    Z pomyslow moich:
    -topnika poszukac wysokotemperaturowego ? Kalafonia sie nie nada.

    -jakis olej silikonowy poszukac ... ktory malo paruje w tych 260C

    - z zaslyszanych pomyslow - NaOH. Co prawda topi sie w ~330 C, ale za
    to swietnie usuwa emalie z drutow.
    Moze znajdzie sie cos nizej topliwego, czy np mieszanka z KOH, LiOH

    J.