    From: DJ Abelson(R) <h...@s...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: co powoduje drgania jak nie koła?
    Date: Wed, 28 Aug 2013 22:54:42 +0200

    W dniu 2013-08-28 20:26, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > mam nie dawno zakupioną Xsarę picasso. Koła na "maszynie" do wyważania
    > były proste, opony nowe, (teraz mają 2 tyś km) oczywiście wyważone,
    > ciężarki takie 2-3 cm nie jakieś kobyły dwa razem. do 80 km/h nic nie
    > czuć, koło setki już jest coś nie teges, 120 wyraźnie rzuca, ale nie
    > tyle kierownica na boki, co jakby całym autem. przy 150km/h były takie
    > drgania ze uchwyt telefonu wpadł w drgania rezonansowe i chciał mi wybić
    > szybę przednią!
    > Co do cholery moze dawać taki efekt? Auto ma 9 lat, przeszłość nieznana,
> [...]

    Wiesz, są tak kiepskie opony, których nie można wyważyć. Kupiłem właśnie
    z takimi moją Xsarę. Opony letnie rumuńskiej firmy "America" od 120
    wzwyż dają nieprzyjemne drgania auta, aczkolwiek nie na kierownicy. Na
    starych, już podjechanych zimówkach jechałem 170 bez żadnych sensacji.
    Oprócz tego, tarcze też mogą mieć bicie, ale to czuć zazwyczaj przy
    hamowaniu.