  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: curling i elektronika
    Date: Thu, 18 Feb 2010 00:44:33 +0100

    Mirek wrote:
    > Co one mają na tych szczotach? termometr? bo chyba nie sterowanie
    > grzałką... Tak jakby ktoś nie wiedział, to podgrzewane płozy łyżew
    > hokejowych istnieją, ale czy są dozwolone na olimpiadzie to nie wiem.

    ano kilka dni temu widzialem na discovery progam "how it is made" albo podobny
    i bylo o podgrzewanych lyzwach. Jakis drut oporowy, led, elektronika i takie
    tam. Do tego pakiet akumulatorow w bucie.

    No i tak sie zastanawialem, ostrze z metalu bylo wielkosci wiekszego noza a
    drut oporowy krotki i jakos nie specjalnie wygladajacy. Ile energi trzeba
    przekazac do takiego kawalka metalu aby rozgrzac go na tyle ze na drugim koncu
    (jakies 2-3cm) na tyle aby topic lod? I taki gracz w hokeja musi przeciez z tym
    jezdzic jakies tam 45minut non stop.

    Taki glupi (czytaj nie duzy) pakiet akumulatorow i kawalek drutu i juz
    wystarcza aby w _ruchu_ na tyle oddac energi by lokalnie stopic lod?

    Nie rozumiem... moze to jest dla jakis sportowych zboczencow (cos jak sport
    voodoo)?