    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
    Date: Wed, 25 Aug 2010 15:41:17 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    Potem moj przyrzad ustawiam na

    > Witaj Tornad, desant z psf przybyl;)
    >
    > Dobrze Ci doradzał MaW żebyś zajrzał do tych linkow.
    >
    > Teoria wzglednosci _przewiduje_ ze f1 i f2 bedą ciut rozne.
    > Wzgledna zmiana przy predkosci 'autodtradowej' 110km/h
    > bedzie o 10^-7. To bardzo malo. Tak jakbyś kilometr
    > mierzyl z dokladnoscia do 0.1mm.
    >
    > pozdrawiam
    > bartekltg
    Rowniez witam, zaczynam sie na tej grupie czuc swojsko; zasze lepiej spotkac
    znajomego oponenta niz babrac sie w dyskusjach z obcymi trolejbusami, ktorym
    sie tylko wydaje, ze wszystkie rozumy zjedli. Lokalna banda uchwalila, ze
    czestosci swiatla laserowego zmierzyc sie nie da i mam z grupy sp... i to w
    podskokach.
    Jedynie Filip Ozimek okazal sie miec inne od uchwalonego zdanie i spoko
    wyjasnil mi to, o co mi chodzi. Jeszcze raz Mu za to bardzo dziekuje.
    Wczesniej grg12 zasugerowal aby zajac sie zakresem fal decymetrowych, bedzie
    latwiej. Nawet zaczynam powazniej o tym myslec, mam gdzies przecie z
    wojskowego demobilu klistron refleksowy na zakres decymetrowy.

    Zaskoczyles mnie stwierdzeniem, ze wg Teorii Wzglednosci uzyskam ciut rozniace
    sie wyniki pomiarow. I jest to dla mnie nowoscia i to kontrowesyjna.
    Sama nazwa teoria wzglednosci oznacza, ze nie ma ukladow wyroznionych,
    wszystkie sa demokratyczne, w ktorych wszystkie prawa fizyki dzialaja
    jednakowo. Tak zapostulowal jej wynalazca - Einstein. Wiec zgodnie z tym
    postulatem, moge sobie przyjac uklad odniesienia zwiazany z tym moim wozkiem a
    drugim razem zwiazny z Ziemia. W obu przypadkach musze uzyskac ten sam wynik.
    Wg postulatu Teorii w obu przypadkach nadajnik bedzie sie zblizal do
    odbiornika a odbiornik do nadajnika. Ze stala predkoscia wzgledna rowna ten 1
    m/sec. Zatem wyniki pomiarow zgodnie z TW musza byc identyczne.

    A Ty mi piszesz, ze beda sie ciut roznic. Na jakiej podstawie? No chyba, ze
    masz na mysli te wyzsza szkole jazdy czyli ogolna teorie wzglednosci w ktorej
    wystepuje promien Schwarcenegera czy jak mu tam i zakrzywienie
    czasoprzestrzeni w rozne obwarzanki, to co innego. Ale mnie chodzi o te prosta
    podstawowa teorie a scislej o sprawdzenie jej postulatow, ktore uwazam za
    bledne.

    Pzdr.
    Tornad