    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
    Date: Thu, 26 Aug 2010 15:16:09 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Nazwa grzebień bierze się od widma. Widmo z lasera impulsowego z
    > synchronizacją modów ma postać(*) grzebienia, tj. szeregu dyskretnych
    > częstości rozciągających się przez kilkadziesiąt lub kilkaset nm. Dla
    > lasera szafirowego może być to widmo w zakresie 770-820nm z
    > quasi-monochromatycznym komponentem co np. 1 GHz. Częstość każdej
    > składowej jest dobrze określona przez dwie częstości z zakresu radiowego
    > (właśnie ten 1 GHz i druga częstość mniejsza niż 1 GHz). Więc dysponując
    > wzorcem częstości 'radiowym' (wzorzec rubidowy, cezowy, maser wodorowy)
> [...]

    Dzieki za obszerne wyjasnienie. W miedzyczasie znalazlem pare linkow pod tym
    haslem. "Chlopcy" z AGH tez sie tym zajmuja i tam bede mial najblizej. Mam tam
    paru starych znajomych, pewnie sa juz profesorami wiec moze swych zabawek
    uzycza.
    W sumie rozumiem, ze taki pomiar zrobic mozna tyle, ze niezbyt wygodnie...
    Do czego mi to potrzebne jeszcze sam nie wiem; jestem na etapie analizy
    mozliwosci technicznych. Byc moze skupie sie na zabawkach z zakresu
    mikrofalowego, w koncu to tez fala EM a o ilez latwiejsza w obrobce.
    Jeszcze raz dziekuje.
    Pzdr.
    Tornad