eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd? › Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Date: Sun, 23 Apr 2017 22:21:31 +0200

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:odipd3$sqn$1@node2.news.atman.pl...

    > Kranówka ma przewdność 1000-10000 raza większą niż destylatka.

    Właśnie mi się przypomniało urządzenie, kupowane od Rosjan z bazaru, pn.
    "??????????????????" ("Elektrokipiatil'nik", od ros. kipiatok = wrzątek,
    czyli +- tyle, co "grzałka elektryczna") (za dawnych, gdzieś tak
    rewolucyjnych czasów, zimą, w Rosji, podobno na każdej stacji kolejowej, był
    gar z wrzątkiem, jak pociąg się zatrzymał na stacji, podróżni mogli
    skorzystać, nie wiem, czy w cenie biletu, czy za jakąś dopłatą)...
    U nas urządzonko to było czasem określane mianem "minutnik", bo wodę
    gotowało dość szybko, idealna rzecz na działkę, jeśli tylko był prąd.
    Tak się zastanawiam, na ile ono zostało zaprojektowane wg właściwości wody,
    czy przyjęli jakąś średnią statystyczną?
    Nie wyguglałem konkretnieie, ale tu na filmie podobny model,
    konstrukcyjnie - buzała.
    Gość odnawia swoje urządzenie:
    https://www.youtube.com/watch?v=_QbxqjdgVjQ
    (Długi film - prawie 19 minut)

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)