  • 1. Data: 2017-04-22 13:05:52
    Temat: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Tropię uparcie usterkę ale nie mogę zdjąć pomiarów bo po 3 sekundach po
    schłodzeniu podejrzanej grupy elementów mi się całość podgrzewa. Mogę
    lać po elementach pod napięciem czy może butan przewodzi prąd?

  • 2. Data: 2017-04-22 13:23:37
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 22-04-2017 13:05, sirapacz wrote:
    > Tropię uparcie usterkę ale nie mogę zdjąć pomiarów bo po 3 sekundach po
    > schłodzeniu podejrzanej grupy elementów mi się całość podgrzewa. Mogę
    > lać po elementach pod napięciem czy może butan przewodzi prąd?

    Butan nie przewodzi prądu, ale woda która się skropli
    z powietrza już tak.
    K.

  • 3. Data: 2017-04-22 14:35:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-04-22 o 13:23, John Smith pisze:

    > Butan nie przewodzi prądu, ale woda która się skropli
    > z powietrza już tak.

    Woda wykroplona z powietrza to raczej czyste H2O, i ona nie przewodzi. :-)

    Robert

  • 4. Data: 2017-04-22 15:24:57
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 22.04.2017 o 14:35, Robert Wańkowski pisze:

    > Woda wykroplona z powietrza to raczej czyste H2O, i ona nie przewodzi. :-)

    Ale wykrapla się na brudnej powierzchni.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2017-04-22 17:05:01
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 22-04-2017 15:24, Mario wrote:

    > Ale wykrapla się na brudnej powierzchni.

    Przewodzi nawet _chemicznie_ czysta woda. Ulega autodysocjacji.
    Warto uwzględnić to zjawisko.
    K.

  • 6. Data: 2017-04-22 20:47:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2017 17:05:01 +0200, John Smith napisał(a):

    > Przewodzi nawet _chemicznie_ czysta woda. Ulega autodysocjacji.
    > Warto uwzględnić to zjawisko.

    Ale bardzo malutko. 18 Mohm/m.
    Przetworniki na kilkaset kV chlodzi sie woda.

    J.

  • 7. Data: 2017-04-22 21:57:34
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2017 20:47:37 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale bardzo malutko. 18 Mohm/m.
    > Przetworniki na kilkaset kV chlodzi sie woda.

    Wodą myje się także (z helikoptera ze specjalną dyszą) izolatory na
    pracujących liniach wysokiego napięcia.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 8. Data: 2017-04-23 00:07:59
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 22-04-2017 20:47, J.F. wrote:

    > Ale bardzo malutko. 18 Mohm/m.
    > Przetworniki na kilkaset kV chlodzi sie woda.

    Nie wiem, czy tam woda styka się bezpośrednio z metalem pod napięciem.
    Jeszcze kilkadziesiąt lat temu były przepływowe nagrzewacze wody,
    takiej kranowej, gdzie 220V z sieci było podłączone do elektrod
    przepływającej wody. Moc grzania regulowało się odstępem elektrod.
    K.

  • 9. Data: 2017-04-23 00:10:07
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 22-04-2017 21:57, badworm wrote:

    > Wodą myje się także (z helikoptera ze specjalną dyszą) izolatory na
    > pracujących liniach wysokiego napięcia.

    Skoro leci na te izolatory deszcz z nieba, to można i wodę z helikoptera. :)
    Trakcyjne izolatory WN są tak ukształtowane, aby przerwać ciągłość wody
    kapiącej z góry.
    K.

  • 10. Data: 2017-04-23 02:20:10
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Butan nie przewodzi prądu, ale woda która się skropli
    > z powietrza już tak.

    Czysta woda jest doskonałym izolatorem. Jej przewodność jest spowodowana
    zanieczyszczeniami.
    Więc jeśli wykropli się czysta woda i nie rozpuści żadnych zanieczyszczeń
    (raczej nierealne), to przewodzić nie będzie.
    A tak przy okazji - butan=/=powietrze.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)