eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyczy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu › Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    From: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Date: Sun, 3 Jul 2011 16:10:21 +0200

    On Sun, 3 Jul 2011, to wrote:

    > Zatrzymały się w celu skręcenia w lewo i tak sobie stały czekając na
    > możliwość skrętu. A pieszy skorzystał z okazji, że już stały i wyszedł z
    > pomiędzy nich. Nikt się nie zatrzymywał "W CELU USTĄPIENIA PIERWSZEŃSTWA
    > PIESZEMU", a o tym mówi ten przepis. Spróbuj go zrozumieć. To nie
    > powinno Cię przerastać.

    Jak się Ciebie czyta, to dosłownie "ręce opadają" :( Kiedy dojeżdżasz do
    przejścia dla pieszych to Twoim obowiązkiem jest upewnienie się, czy nie
    ma tam pieszych, którzy mogliby wejść na jezdnię. *Tym*bardziej* jeśli
    widoczność tego przejścia jest z jakiegokolwiek powodu ograniczona! I
    nieważne, czy samochody stojące przed przejściem dla pieszych zatrzymały
    się tam w celu przepuszczenia pieszego, czy stoją z powodu korka lub
    czekają na możliwość skrętu. Elementarna logika nakazuje, żeby w takich
    miejscach jechać z prędkością umożliwiającą bezpieczne zatrzymanie się
    nawet w przypadku niespodziewanego wtargnięcia pieszego na jezdnię.

    Niemal codziennie wracając pracy z przerażeniem obserwuję tą samą sytuację
    na jednej z poznańskich ulic: w jedną stronę sznur samochodów stoi w
    długim korku, w drugą stronę "na łeb, na szyję" pędzą Ci, którzy cieszą
    się, że na ich pasie korka nie ma. A po drodze jest kilka przejść dla
    pieszych i piesi wchodzą na nie pomiędzy autami stojącymi w korku! Za
    każdym razem kiedy widzę idiotę zasuwającego tam 80 km/h albo i szybciej
    to aż mi ciarki po plecach przechodzą na myśl o tym co by się stało, gdyby
    jakiś pieszy wyszedł mu przed maskę.

    W.