  • 1. Data: 2011-07-02 11:59:18
    Temat: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    podpowiedzcie czy pieszy ma obowiazek zatrzymac sie na pasach jesli na ich
    srodku jest wysepka (rozdziela 2 pasy ruchu, ktore przecinaja pasy)? gdzies
    mi sie to obilo o uszy ale nie potrafie znalezc umocowania prawnego co by
    wskazywalo ze uroilo się mnie lub osobie ktora mi to mowila.

    sirapacz

  • 2. Data: 2011-07-02 12:03:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:iumq5k$9u2$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > gdzies mi sie to obilo o uszy ale nie potrafie znalezc umocowania prawnego
    > co by wskazywalo ze uroilo się mnie lub osobie ktora mi to mowila.

    A w jakim sensie "musi"?
    Wysepka nie jest jezdnią, więc gdy chodzi na kolejną jezdnię, obowiązują go
    wszystkie te same przepisy co przy wejściu na pierwszą jezdnię.
    Z zakazem wchodzenia pod jadący samochód włącznie.

  • 3. Data: 2011-07-02 12:22:23
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > go wszystkie te same przepisy co przy wejściu na pierwszą jezdnię.
    > Z zakazem wchodzenia pod jadący samochód włącznie.

    wlasnie o to mi chodzilo

    moj znajomy mial wypadek i potracil 2 dziewczynki (ok 12 lat). jedna na
    oiom.
    jechal na prawym (lub srodkowym) pasie a na lewym staly samochody do
    lewoskretu (przed i za pasami). pomiedzy nimi jest wysepka. dziewczynki
    przechodzily prawdopodobnie zawolane przez kobiete po drugiej stronie.
    trzezwy, predkosc 80/70 i 30m hamowania przed uderzeniem. nie wiem dokladnie
    gdzie to bylo i jak wyglada wysepka o ktorej mowil ale mniej wiecej tak to
    wyglada.
    zastanawialo mnie wlasnie czy to byla jego wina czy ich...

  • 4. Data: 2011-07-02 12:27:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > wiecej tak to wyglada.
    > zastanawialo mnie wlasnie czy to byla jego wina czy ich...

    Hamował przez 30 m, a one nie zdążyły przejść tej jezdni?
    To ile tych pasów było, że tak długo im zabrało?

    IMO - na dwoje babka wróżyła, zależy od humoru sędziego.

  • 5. Data: 2011-07-02 12:33:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Jul 2011 11:59:18 +0200, Michał Gut wrote:

> [...]
    >mi sie to obilo o uszy ale nie potrafie znalezc umocowania prawnego co by
    >wskazywalo ze uroilo się mnie lub osobie ktora mi to mowila.

    art.13.
    8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze
    dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście
    odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych
    w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za
    pomocą innych urządzeń na jezdni.

    sprawdzic czy ciagle aktualny.

    J.

  • 6. Data: 2011-07-02 12:37:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał Gut

    > predkosc 80/70 i 30m hamowania przed uderzeniem.

    Nie miał hamulców czy mokro było?

  • 7. Data: 2011-07-02 12:41:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-02 12:22, Michał Gut pisze:

    > wlasnie o to mi chodzilo

    Czy aby na pewno?

    > moj znajomy mial wypadek i potracil 2 dziewczynki (ok 12 lat). jedna na
    > oiom.

    To zdaje się, że im nieźle przyłożył.

> [...]
    > trzezwy, predkosc 80/70 i 30m hamowania przed uderzeniem. nie wiem
    > dokladnie gdzie to bylo i jak wyglada wysepka o ktorej mowil ale mniej

    Musiałbyś to rozrysować, ale z opisu wynika, że nie mówi prawdy.
    Z 80km/h to się na 30 metrach zahamuje (czasu reakcji nie liczę).
    Przy 70km/h jeszcze wcześniej. Znów wychodzi na to, że ograniczenie
    było z sensem, tylko kierowca jechał niekoniecznie w sposób myślący
    - w szczególności w okolicach pasów.

    > zastanawialo mnie wlasnie czy to byla jego wina czy ich...

    Stawiam na jego.

  • 8. Data: 2011-07-02 13:12:36
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-02, Michał Gut <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > mi sie to obilo o uszy ale nie potrafie znalezc umocowania prawnego co by
    > wskazywalo ze uroilo się mnie lub osobie ktora mi to mowila.

    Zaglądałeś w ogóle do ustawy o ruchu drogowym? Wprost jest napisane:

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 9. Data: 2011-07-02 13:15:00
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:iumrgs$aln$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > wiecej tak to wyglada.
    > zastanawialo mnie wlasnie czy to byla jego wina czy ich...

    Na lewym pasie stały auta przed przejściem, on założył, ze stoją tylko z
    powodu lewoskrętu i zapieprzał prawym? Skoro dziewczynki wylazły sprzed auta
    po lewej stronie, to ewidentnie jego wina, powinien uwzględnić, że pieszy
    może tamtędy przechodzić. I wysepka raczej nie ma tu znaczenia.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 10. Data: 2011-07-02 13:15:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-02, Michał Gut <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > przechodzily prawdopodobnie zawolane przez kobiete po drugiej stronie.
    > trzezwy, predkosc 80/70 i 30m hamowania przed uderzeniem.

    80km/h, 30m hamowania i uderzenie wysyłające na oiom? Coś tu nie gra.

    > nie wiem dokladnie
    > gdzie to bylo i jak wyglada wysepka o ktorej mowil ale mniej wiecej tak to
    > wyglada.
    > zastanawialo mnie wlasnie czy to byla jego wina czy ich...

    Raczej jego. Niedostosowanie prędkości, brak szczególnej ostrożności,
    potrącenie pieszego na pasach... Niby jest zakaz wchodzenia na jezdnię
    tuż przed nadjeżdżającym pojazdem oraz zza przeszkody - ale to chyba nie
    pomoże.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski