  • Data: 2011-05-11 22:14:36
    Temat: Re: czym mocno wygłuszyć stare auto?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    venioo pisze:
    > Tak sie ostatnio zastanawialem, czym moznaby wygluszyc moje stare Audi
    > 100 C4 (nie chodzi o jakies profesjonalne narzedzia, pianki, itp - tylko
    > koniecznie domowymi sposobami). Pianka sie nie sprawdza, jedynie gasi rezonujace
    klekoczące blachy.
    Polecam stary karimat. taka niby pianka na której sie spi pod namiotem.
    cienszą odmiane stosuje sie pod panele podłogowe. tak czy sak, jeśli
    chcesz sie za to łapać, rozcieńcz butapren, zagruntuj karimat np
    pędzlem(ja go pryskałem z "ropownicy" kompresorem malarskim. W efekcie
    tworzyły sie takie lepkie nitki pajęczyny, doskonale i równomiernie
    przylegały. Tak samo posmaruj rozcieńczonym klejem powierzchnie które
    chcesz wyciszyć. Po odparowaniu przyłóż karimat, na rogach, zagięciach
    dotnij, albo dosztukuj. JEst naciągliwy, łatwo formowalny, w
    przedstawiony sposób łatwy do klejenia. jeśli będize sie opierał
    klejenu, "przeciagnij go" papierem sciernym.
    cena.... w realu tesco lub innych 6zł za 60x180cm. im grubszy tym
    lepszy, mniej niż 6mm - nie warto kupować. im bardziej matowy tym
    łatwiejszy w klejeniu.

    ja wyciszałem styropianem i pianką starego seata - tragedia. na podłodze
    to wyciszenie przesiąknęło wodą, spłaszczyło się i zgniło. pianka jest
    na tyle twarda ze nie bardzo wycisza. tzn jest lepiej, ale nie jakoś super.

    natomiast karimatem "obleciałem" całą pakę w citroenie c15. dodatkowo na
    karimat nakleiłem wykładzine (najcieńszą) dywanową. Nikt nie wątpił ze
    to oryginalna produkcja citroena. U mnie wytrzymało 5 lat i nie odpadało
    jak podsufitka w maluchu :)

    nie zważaj na drwiny. powodzenia

    ToMasz

    PS. pianka w nadkolach nie jest głupim pomysłem. niemniej jednak ja bym
    najpierw rozpylił w nich olej, tak aby przy ewentualnej potrzebie łatwo
    było ją usunąć.