  • 1. Data: 2013-10-05 21:12:29
    Temat: dekoder Polsatu HD6000 i kino domowe (dzwiek)
    Od: "amelinum" <t...@a...je>

    Znajoma prosi o pomoc, ma telewizor Panasonic Viera, Cyfrowy Polsat z
    dekoderem HD6000 i zestaw kina domowego Panasonic SA-PT465.
    W tej chwili ma podłączony dekoder i kino domowe za pomocą kabli HDMI do
    telewizora, ale jak uzyskać dźwięk z polsatu w głośnikach kina domowego?
    Czym to podłączyć?

  • 2. Data: 2013-10-06 07:58:16
    Temat: Re: dekoder Polsatu HD6000 i kino domowe (dzwiek)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "amelinum" <t...@a...je> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > dekoderem HD6000 i zestaw kina domowego Panasonic SA-PT465.
    > W tej chwili ma podłączony dekoder i kino domowe za pomocą kabli HDMI do

    Znaczy dekoder jest podłączony do kina domowego?
    Bo bez tego to się nie obejdzie.

  • 3. Data: 2013-10-06 11:35:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik "amelinum" <t...@a...je> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Znaczy dekoder jest podłączony do kina domowego?
    > Bo bez tego to się nie obejdzie.

    Niekoniecznie - u mnie, z uwagi na pewne uwarunkowania, przełącznikiem jest
    telewizor, a dźwięk jest wyprowadzony do kina domowego z otv kablem
    optycznym.

  • 4. Data: 2013-10-06 11:58:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 6 Oct 2013 11:35:15 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Niekoniecznie - u mnie, z uwagi na pewne uwarunkowania, przełącznikiem jest
    > telewizor, a dźwięk jest wyprowadzony do kina domowego z otv kablem
    > optycznym.

    Co ma spore ograniczenia, bo telewizor (a przynajmniej lwia ich większość)
    nie potrafi wepchnąć tam dźwięku analogowego, czyli np. DVD podpięte po
    Euro będzie musiało tez pchać dźwięk prosto do amplitunera.
    Telewizory też nie potrafią przekodować dźwięku na zgodny z optycznym, a na
    HDMI jest możliwe więcej formatów niż na optyku. W każdym niekompatybilnym
    przypadku będzie cisza. Sam tak miałem. Nie zdarzało się to często ale
    wystarczająco dużo razy. Skończyło się przesiadką na amplituner z HDMI.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2013-10-06 12:41:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]
    > przypadku będzie cisza. Sam tak miałem. Nie zdarzało się to często ale
    > wystarczająco dużo razy. Skończyło się przesiadką na amplituner z HDMI.

    Niby prawda, ale...
    Źródeł analogowych to ja nie mam od ho, ho, ho... Z HDMI takich przypadków
    jeszcze nie miałem, czasem zdarza się przy niektórych filmach z
    wypożyczalni, ale nie mam koncepcji, JAK podłączyć synologię do kina
    domowego :-)

  • 6. Data: 2013-10-06 12:50:12
    Od: "amelinum" <t...@a...je>

    > Użytkownik "amelinum" <t...@a...je> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Znaczy dekoder jest podłączony do kina domowego?
    > Bo bez tego to się nie obejdzie.

    Właśnie nie jest, a ma być, pytanie czym i jak to podłączyć. Znajoma to
    blondynka ;) znalazłem w necie tylko zdjęcie tylnego panelu tego dekodera
    i kina domowego, czym to ze sobą połączyć? Niby euro powinno pomóc, ale co
    wtedy z kanałami HD, da się oglądać przez HDMI a dźwięk puścić osobno
    przez scart? Ten dekoder ma spdif out, natomiast kino ma jakieś wejście
    optyczne.

  • 7. Data: 2013-10-06 13:20:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    grup dyskusyjnych:52512ed3$0$2187$6...@n...neostrada
    .pl...
> [...]
    > jest
    > telewizor, a dźwięk jest wyprowadzony do kina domowego z otv kablem

    A jak to działa przy wyłączonym tv?

  • 8. Data: 2013-10-06 13:24:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "amelinum" <t...@a...je> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > i kina domowego, czym to ze sobą połączyć? Niby euro powinno pomóc, ale co
    > wtedy z kanałami HD, da się oglądać przez HDMI a dźwięk puścić osobno

    Nie znam dekodera, ale o ile nie jest to jakieś kretynizm podobny do tych
    rodem z N, to powinno działać, znaczy sygnał analogowy powinien być na
    wyjściach równocześnie z cyfrowym.

    >Ten dekoder ma spdif out,

    Spdif optyczny?

  • 9. Data: 2013-10-06 13:45:01
    Od: "amelinum" <t...@a...je>

    > Nie znam dekodera, ale o ile nie jest to jakieś kretynizm podobny do
    > tych rodem z N, to powinno działać, znaczy sygnał analogowy powinien być
    > na wyjściach równocześnie z cyfrowym.

    Trzeba coś wtedy ustawiać w menu dekodera/tv/kina domowego?

    > Spdif optyczny?

    Wyjścia dekodera:
    http://www.tvpolsat.info/images/news/hd6000fe.jpg
    Wejścia kina domowego:
    http://www.bild.me/bild.php?file=8779865kinod.jpg

    Jeszcze jedno, w przypadku kabla euro, lepiej taki z obiema końcówkami
    scart, czy scart w dekoderze, a po drugiej stronie czincze do kina
    domowego? (oczywiście, w tym wypadku wtedy samo audio)

  • 10. Data: 2013-10-06 13:50:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "amelinum" <t...@a...je> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Trzeba coś wtedy ustawiać w menu dekodera/tv/kina domowego?

    Jak działa równocześnie to nie.

    > Wyjścia dekodera:
    > http://www.tvpolsat.info/images/news/hd6000fe.jpg
    > Wejścia kina domowego:
    > http://www.bild.me/bild.php?file=8779865kinod.jpg

    No tego ze sobą nie pożenisz tak łatwo.
    Teoretycznie są przejściówki, ale nie używałem.

    > Jeszcze jedno, w przypadku kabla euro, lepiej taki z obiema końcówkami
    > scart, czy scart w dekoderze, a po drugiej stronie czincze do kina
    > domowego? (oczywiście, w tym wypadku wtedy samo audio)

    W przypadku audio bez różnicy, o ile Twoje kino ma wejście scart.