  • 1. Data: 2016-12-26 11:57:43
    Temat: dell inspiron jak rozpocząć recovery?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam dziwny problem. pacjent to dell inspiron n7010. ma zainstalowanego
    windowsa (nie działa, niema netu, dostępu do panelu sterowania) i
    linuksa - działa wszystko. W linuksie "widać" dwie dodatkowe parycje, w
    tym jedna ma nazwę recovery. więc z górki? Według pomocy della menu
    odzyskiwania włącza się naciskając F8 podczas startu. ale wciskajac f8
    nie usyskuję nic, albo wejście do PRe boot system assessment, gdzie z
    automatu odbywaja się testy cpu, pamięci, cdromu, ekranu, bez
    interakcji- lecą po kolei wszystkie. przerwanie testów =rebot
    czy jest jakaś inna metoda "wejścia" do recovery? Albo czy można zgrać
    obraz partycji umieszczony na recovery na pendriva i jakoś z pendriva
    uruchomić?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2016-12-26 12:32:20
    Temat: Re: dell inspiron jak rozpocząć recovery?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2016 11:57:43 +0100, ToMasz napisał(a):

    > ma zainstalowanego
    > windowsa (nie działa, niema netu, dostępu do panelu sterowania) i
    > linuksa - działa wszystko.

    Hmmm... rozwiązanie się samo narzuca, nie? Skasować windę i pozamiatane
    :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-12-26 13:01:28
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 26 gru 2016 w news:o3qt0e$vqq$1@dont-email.me napisałeś/aś:

    > witam
    > mam dziwny problem. pacjent to dell inspiron n7010. ma zainstalowanego
    > windowsa (nie dziala, niema netu, dostepu do panelu sterowania) i

    Co to znaczy nie działa? Nie uruchamia się, nie ma wyboru systemu przy
    uruchamianiu - linuks/windows?
    Nie przerabiałem tego jeszcze, ale się zastanawiałem, co się dzieje z
    opcjami recovery z partycji w przypadku doinstalowania nowego lub upgradu
    fabrycznego windowsa, oraz doinstalowania linuxa.
    Wydaje mi się, że instalacja linuxa spowodowała brak mozliwości recovery.
    Stawiam, że jest to jeden z wpisów w BCD (odpalanie recovery) - tak
    intuicyjnie.
    Na pewno da się z tego wybrnąć, ale to musisz poszukać - z pewnością
    ludzie przerabiali to na wiele sposobów.
    Stawiam też, że jeśli w jakiś sposób uda ci się odpalić recovery, to po
    tym zniknie ci możiwość bootowania linuksa.

    Z kategori głupich strzałów, po linii najmniejszego oporu, to
    zabootowałbym jakiegoś live linuxa i z niego ustawił flagę "boot" na
    partycję recovery, a potem na tę drugą i sprawdzał czy w którymś
    przypadku to coś zmienia.

  • 4. Data: 2016-12-26 13:18:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.12.2016 o 13:01, pueblo pisze:

    > Co to znaczy nie działa?
    Białe okno i kręcące sie kółeczko. w trybie awaryjnym jest okno z
    ikonkami, ale klikanie w ikonkę nic nie daje (drugim i uruchom tez nie)
> [...]
    > Wydaje mi się, że instalacja linuxa spowodowała brak mozliwości recovery.
    > Stawiam, że jest to jeden z wpisów w BCD (odpalanie recovery) - tak
    BCD? Kiedyś fix mbr załatwiało sprawę.
    > Stawiam też, że jeśli w jakiś sposób uda ci się odpalić recovery, to po
    > tym zniknie ci możiwość bootowania linuksa.
    to napewno. bo samo postawienie windowsa od nowa też mi "załatwi"
    linuksa. ale to nie problem.
> [...]
    > zabootowałbym jakiegoś live linuxa i z niego ustawił flagę "boot" na
    > partycję recovery, a potem na tę drugą i sprawdzał czy w którymś
    no właśnie ta partycja recovery ma boot, jest aktywna, i za cholere z
    niej niechce ruszyć. tak jakby miała same dane, bez programu
    uruchamiającego odzyskiwanie
    ToMasz

  • 5. Data: 2016-12-26 13:41:57
    Od: "gajowy" <gajowy-maupa-poczta.neostrada.pl>

    Dojście do recovery może być różne w zależności od modelu spróbuj jeszcze:

    CTRL+F12
    CTRL+F11

    -- ____________
    gajowy

  • 6. Data: 2016-12-26 14:41:36
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 26 gru 2016 w news:o3r1nk$enp$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > no wlasnie ta partycja recovery ma boot, jest aktywna, i za cholere z
    > niej niechce ruszyc. tak jakby miala same dane, bez programu
    > uruchamiajacego odzyskiwanie

    Nadal nie rozumiem, czy windows się bootuje, czy nie. Nie wiadomo, czy
    i gdzie jest windowsowy bootloader. Linuks ma przecież swój.
    To jest pewnie MBR, a nie GPT? W każdym razie pisałeś o dwóch
    partycjach poza linuksową - czyli jedna widnowsowa, druga recovery. Na
    pewno nie ma tam jeszcze jednej? Wydaje mi się że Dell wciskał jakąś
    swoją partycję z narzędziami diagnostycznymi, a poza tym np. tak jak ja
    mam teraz pod ręką, Windows tworzy przy czystej instalacji partycję
    100mb, która jest oznaczona jako active&boot.

    Zakładam, że spod Windows można odpalić jakiś dellowski util, który
    nagrywa partycję recovery na cd/dvd umożliwiające użycie go w razie W.
    Ponieważ nie masz płytek recovery, możesz użyć instalki windows - może
    jakimś cudem automatyczna naprawa odzyska opcję recovery. Może fixboot
    czy fixmbr...Jeśli nie to poprostu zainstalujesz windowsa na miejscu
    istniejącego - nie ruszając partycji recovery. Spod tego windowsa
    użyjesz czegoś od Della, co może naprawi sytuację lub pozwoli nagrać
    płytki recovery...ale to strasznie długie rozwiązanie.

    Tutaj zasadniczo kłania się wiedza nt. bootowania windows. Założę się,
    że w BCD jest wpis do partycji recovery. Pytanie, czy jest prawidłowy?

    > Biale okno i krecace sie k˘leczko. w trybie awaryjnym jest okno z
    > ikonkami, ale klikanie w ikonke nic nie daje (drugim i uruchom tez >
    > nie)
    W sumie F8 w windows daje menu opcji uruchamiania. Wygląda na to że
    Dell zamienia to na swoje menu, gdzie jest również opcja recovery.
    Mi to pachnie jakąś kaszaną w BCD.

    Dobra, ja już nic nie piszę, bo czuję, że robię za animkę.
    Zostaje ci szukanie w necie - jak pisałem, problem pewnie nie raz
    przerabiany i da się to rozwiązać na wiele sposobów w zależnośći czego
    się oczekuje.
    Ok. Coś na ząb:
    https://www.bleepingcomputer.com/forums/t/601363/los
    t-the-dell-factory-
    restore-function-after-installing-windows-10/
    Podobna sytuacja - gość zabootował z HirensBoot i użył GimageX do
    przywócenia fabrycznego systemu. Co prawda nie wszystko wróciło do
    normy, ale dalej pisze jak sobie z tym poradził.

  • 7. Data: 2016-12-26 20:35:13
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2016-12-26 o 13:01, pueblo pisze:

    > Nie przerabiałem tego jeszcze, ale się zastanawiałem, co się dzieje z
    > opcjami recovery z partycji w przypadku doinstalowania nowego lub upgradu
    > fabrycznego windowsa, oraz doinstalowania linuxa.

    W moim przypadku, po upgradzie z Win 8.1 do Win 10 zniknęła partycja
    recovery. Ponoć jest to nowy feature (ale byłbym bardzo ostrożny) Win
    10, polegający na tym że do reinstalacji wystarcza to co jest na dysku
    systemowym.
    Powyższy upgrade robiłem na HP 260 G1 Mini DM

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2016-12-27 10:57:47
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-26 o 11:57, ToMasz pisze:
> [...]
    > czy jest jakaś inna metoda "wejścia" do recovery? Albo czy można zgrać
    > obraz partycji umieszczony na recovery na pendriva i jakoś z pendriva

    A na stronach Dell-a nie ma iso systemu do ściągnięcia?

    miab

  • 9. Data: 2016-12-27 11:02:06
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Piotr Rezmer
    naskrobał(a):

    > Ponoć jest to nowy feature (ale byłbym bardzo ostrożny) Win
    > 10, polegający na tym że do reinstalacji wystarcza to co jest na dysku
    > systemowym

    Miałem coś podobnego na komputerze DELLa. Zakupiony był z W7 pro, upgrade
    do W10 i powrót do W7. Po kilku miesiącach krach systemu W7 i próba
    odzyskania z recovery, niestety nie przynosło to skutku. Oddany w ramach
    gwarancji. Komentarz ze strony techników z serwisu "dzieiątka tak ma że
    zmienia pliki w recovery i nie można systemu odzyskać, zalecamy przed
    upgradem zrobić kopię zapasową partycji recovery". Szkoda tylko że nie
    wiedziałem o tym *przed* upgradem do W10.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Stirlitz szedł ulicami Berlina w radzieckim mundurze. Obok przemknęli

  • 10. Data: 2016-12-27 15:56:11
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 27.12.2016 o 10:57, miab pisze:

    > A na stronach Dell-a nie ma iso systemu do ściągnięcia?
    >
    > miab

    do tego modelu niema.
    Ale udało się. pi razy oko tak:
    Wystartowałem kompa z jakiejś dystrybucji ratunkowej. W czasie
    uruchamiania jest do wyboru pierdylion opcji, restetowanie hasła, part
    magic, clonezilla itp, ale jest też wystartuj z pierwszego hdd partycja
    piewsza. wystartuj z piewszego hdd partycja druga. itd. metodą
    eksperymentalną doszedłem że trzecia partycja jedynego dysku jest druga
    partycją na drugim dysku i waląc po f8 dostałem się do poszukiwanego
    menu odzyskiwania.
    Wszystko poszło pomyślnie. nadwyraz pomyślnie, gdyż odzyskany windows
    nie uszkodził bootmanagera! Wszystko zostało po staremu.
    Dzięki
    ToMasz