    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: dorabianie ... lekarze.
    Date: Sat, 20 Sep 2014 14:32:05 -0500

    <k...@g...com> wrote in message
    news:a7fcaed7-9639-4887-9b2f-d1aab560d63e@googlegrou
    ps.com...
    > Badania polegają na tym że za zgodą pacjentów zostają
    > oni losowo podzieleni na dwie grupy. Jedna jest leczona
    > sprawdzonymi metodami i daje jakąś przeżywalność.
    > Druga grupa dostaje leki nowej generacji i sprawdzają
    > ile dłużej będą żyli. W pierwszej grupie wiadomo że
    > wszyscy umrą wcześniej niż w drugiej i średni czas
    > przeżycia jest znany od dawna. na logikę wszystkim
    > należało by podawać nowe leki a nie świadomie skazywać
    > część na wcześniejszą śmierć.

    Nie wiem o jakiej logice piszesz, ale chyba tylko swojej...
    Logika nakazuje wskazać na fakt, że lek jest eksperymentalny
    BO WŁAŚNIE NIE WIADOMO CZY BĘDZIE DZIAŁAĆ.
    Ani jak będzie działać. Skąd więc powód do podejrzeń,
    że testuje się leki które działają lepiej? Po co je testować?

    Zawsze tak palniesz bez myślenia?

    > Najlepsze jest to że i pacjent i lekarz nie wiedzą czym
    > są leczeni i czym leczą.

    No akurat to jest całkowicie logiczne. Robi się to aby
    wyeliminować czynnik sugestii/autosugestii bo często
    testuje się efektywność leku według niezbyt subiektywnych
    kryteriów (np. odczucie bólu) które mogłby ulec efektowi placebo.

    > Czyli niemiecki koncern może na Niemcach testować
    > nowe preparaty i porównywać wyniki z leczonymi
    > starymi preparatami Polakami. Trzeba mieć moralność
    > doktora Mengele żeby iść na taki układ. A polscy lekarze
    > na to idą i zarobione w ten sposób duże pieniądze ich
    > wcale nie brzydzą.

    Pacjent według Ciebie nie wie czym jest leczony...
    Lekarz według Ciebie też nie wie jakie lekarstwo podaje...
    Ale Ty wiesz, że Niemcom dają lepsze niż Polakom,
    według swojej definicji "lepsze = eksperymentalne".

    Słabo się robi na taką chłopską logikę...
    Dobrze że sam nie jesteś badaczem bo spartoliłbyś każde badanie.