eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyefekt "gaźnikowy" › Re: efekt "gaźnikowy"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: efekt "gaźnikowy"
    Date: Wed, 06 Mar 2013 00:16:33 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <kh5uch$viv$1@node2.news.atman.pl>
    References: <kh5k4l$lk7$1@node2.news.atman.pl>
    <ismdtat2kda6$.t5kbrykgwguz$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 109.231.54.49
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1362525393 32351 109.231.54.49 (5 Mar 2013 23:16:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Mar 2013 23:16:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130215 Thunderbird/17.0.3
    In-Reply-To: <ismdtat2kda6$.t5kbrykgwguz$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2485163
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-03-06 00:13, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):
    >
    >> znalazłem kiedyś stronę na któej było to ładnie opisane, ale to było dawno i
    >> nie pamiętam już nic... a trzeba sobie przypomnieć...
    >> chodzi o efekt duszenia się silnika podczas gwałtownego wciśnięcia gazu,
    >> występujący nagminnie w silnikach gaźnikowych... skąd on się bierze? jakoś
    >> samochody z fabryki tego objawu nie mają, więc podejrzewam problem jest
    >> ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usunąć?
    >>
    >> ostatnio znalazłem przypadek w którym efekt "gaźnikowy" pojawiał się w
    >> silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybiło z torów rozumienia...
    >
    > Nie ma to zapewne nic wspólnego z gaźnikami.
    >
    > Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w stałych warunkach
    > działają w pętli zamkniętej, sterowane sygnałami z sondy lambda.
    >
    > W chwili gwałtowego naciśnięcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
    > pracy na pętlę otwartą gdzie ilość paliwa dawkowana jest w oparciu o
    > czujniki MAP/MAF i IAT.
    >
    > I tu szukałbym przyczyn - w którymś z tych czujników, albo np. lewym
    > powietrzu.
    >
    > Do tego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej - przyczyną może być
    > niewydolna pompa paliwa i spadek ciśnienia na listwie w sytuacji dużego
    > zapotrzebowania na paliwo.
    >
    Jest jeszcze coś takiego jak czas przejścia w open loop i wartość
    MAP/MAF która musi zostać przekroczona aby wejść w OL.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: