  • Data: 2017-09-13 21:16:27
    Temat: Re: elektrolityczne cynowanie miedzi...
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Powstawanie tlenku glinu generuje bardzo duże ilości energii, patrz
    > słynny termit. W roztworze są utleniacze, więc nic dziwnego, że się
    > bardzo grzeje. Roztwór prawdopodobnie zawiera kwas, więc roztwarzanie
    > glinu prowadzi do powstawania wodoru. Co śmierdzi? Nie wiem, ale w
    > glinie często jest arsen. Jego redukcja do arsenowodoru spowoduje
    > powstanie "pięknego" zapachu nieco przypominającego zgniły czosnek.

    A skąd się bierze metaliczna miedź?

    > Ale to jest właśnie dyskusja akademicka :-)

    Co tam się *naprawdę* dzieje nie daje mi to spokoju od niemal
    trzech dekad, gdy to przypadkowo odkryłem. Chciałem sprawdzić,
    czy chlorek trawi stopy glinu. Kilku przypadkowo zagadniętych
    chemików albo przyznało się do niewiedzy, albo wmawiało mi, że
    to niemożliwe. ;-) Ty akurat masz czym sprawdzić, więc podsuwam
    problem badawczy. ;-)

    Nie wiem tylko, czy wystarczy dowolny stop glinu, czy musi być
    "kondensatorowy", o ile w ogóle stosuje się tam specjalne stopy.

    Pozdrawiam, Piotr