  • Data: 2019-08-07 00:53:08
    Temat: Re: elektronika praktyczna
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Queequeg wrote:

    > Żeby był taki o FPGA... albo o DSP... choć może był / jest? :)

    Chodziło o to, by jak najmniejszym wysiłkiem i kosztem zacząć zabawę z
    PLD. PSoC nadawał się do tego idealnie. FPGA to naturalny następny krok.
    Do tego środowisko Creator jest bardzo intuicyjne, przynajmniej dla
    mnie. Instalujesz i działa, do tego można je całe "objąć umysłem".
    I jest masa dobrej dokumentacji. Nie widzę szans, by amator bez żadnego
    doświadczenia w temacie potrafił poprawnie użyć Quartusa, o odjechanym
    Vivado nawet nie wspominając.

    A jak już masz FPGA, to po co Ci DSP? :-)
    W najmniejszym Cyclone V masz bodaj 86 sprzętowych mnożarek i 15.
    tysięcy ALMów. Jedyna przewaga DSP to znacznie wyższa wydajność z wata
    pobieranej energii, co w zastosowaniach amatorskich ma niewielkie znaczenie.

    > A ta prenumerata w PDF jest tańsza od papierowej?

    Literalnie rzecz biorąc tak, ale kiedyś się elektronicznej nie dało
    kupić bez papierowej i musiałeś wziąć obie. Nie mam pojęcia, czy coś
    się zmieniło.

    Pozdrawiam, Piotr