  • Data: 2010-04-28 04:22:38
    Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 26, 11:46 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "JAM" <j...@y...com> napisał
    >
    > A nie mozna jakiejs pompy o zmiennym wydatku czy elektrycznej
    > wylaczanej, zeby nie obciazaly silnika stale ?

    Raczej nie. Zbyt duza zwloka czasu reakcji. W hydraulicznych niestety
    musisz stale utrzymywac cisnienie robocze aby nie bylo wyczuwalnej
    zwloki we wspomaganiu.

    > Tak wlasnie mi sie wydawalo, ale patrzac na te ilustracje .. to
    > wyglada na samohamowne :-)
    > A juz na pewno stawiajace spory opor inercyjny.

    Nie wiekszy niz zepsuta hydraulika. Elektrzyczne poza oszczednoscia
    paliwa przynosza rowniez liczne nowe mozliwosci, ktore dotad nie
    istnialy. To dziedzina, ktora nadal sie rozwija i prowadzis sie
    badania nad nowymi mozliwosciami, ale juz dzis na przyklad powszechnie
    stosuje sie algorytm kasowania sciagania samochodu co znacznie obniza
    IPTV gwarancyjnego ustawiania gemoretrii.

    > No chyba ze naprawde to wyglada tak jak to rozrysowano dla BMW - z
    > przekladnia planetarna.

    BMW to uklad aktywny, ktory moze skrecac samodzielnie bez udzialu
    kierowcy. Dlatego stosuja uklad planetarny. Opnine na temat zalet tego
    systemu sa podzielone.

    > J.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/