  • 1. Data: 2010-04-25 22:29:52
    Temat: elektryczne wspomaganie kierownicy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    Ma ktos takie lub mial okazje krecic bez akumulatora czy z wylaczynym
    silnikiem ?

    http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm

    Sa tam przekladnie slimakowe. A one sa zwykle samohamowne.

    Jeden spalony tranzystor dzieli nas przed zablokowana kierownica ?

    No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic ..

    J.

  • 2. Data: 2010-04-25 22:43:58
    Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    W dniu 2010-04-25 22:29, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Sa tam przekladnie slimakowe. A one sa zwykle samohamowne.
    >
    > Jeden spalony tranzystor dzieli nas przed zablokowana kierownica ?

    Jakos jestem w stanie krecic kierownica przy wylaczonym silniku. (Grande
    Punto).

  • 3. Data: 2010-04-25 22:49:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Apr 2010 22:43:58 +0200, spammtrapp wrote:

    >Jakos jestem w stanie krecic kierownica przy wylaczonym silniku. (Grande
    >Punto).

    Ciezko idzie czy lekko ?
    Jest tam jeden bezpiecznik wprost z akumulatora, moze ciagnie prad ?

    J.

  • 4. Data: 2010-04-25 22:50:21
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    W dniu 2010-04-25 22:49, J.F. pisze:
    > Ciezko idzie czy lekko ?
    > Jest tam jeden bezpiecznik wprost z akumulatora, moze ciagnie prad ?

    Ciezko ale da sie krecic.

  • 5. Data: 2010-04-25 23:32:21
    Od: "Michal Gut" <m...@w...pl>

    > Ciezko idzie czy lekko ?

    jak wylaczony silnik to ciezkosc akceptowalna do calkiem komfortowej jazdy
    w przypadku bledu centralki wspomagania (taki check engine ale wspomagania)
    zaczyna pracowac potwornie ciezko i dazy do centrowania z sila
    proporcjonalna do skretu kol. podejrzewam ze to celowo by w przypadku awarii
    nie wyladowac w polu

  • 6. Data: 2010-04-25 23:36:06
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-04-25 23:32, Michal Gut pisze:

    > sila proporcjonalna do skretu kol. podejrzewam ze to celowo by w
    > przypadku awarii nie wyladowac w polu

    W zakręcie ? :)

    A na ile porównywalne to z padnięciem normalnego wspomagania ?
    Przejechałem raz z padniętą pompą wspomagania w thalii z Gdyni
    do Wrocławia ... znajomi patrząc na mnie podejrzewali po tej
    trasie, że onanizuję się intensywnie ... dwoma rencami ;)
    6008

  • 7. Data: 2010-04-26 06:15:16
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > Ciezko idzie czy lekko ?
    > Jest tam jeden bezpiecznik wprost z akumulatora, moze ciagnie prad ?

    Idzie jechac na odlaczonym elektryku lepiej niz z padnietym
    hydraulikiem. Troche reakcja na ruch kierownica jest wtedy "dziwna", bo
    walki kierownicze przed i po wspomaganiu nie sa ze soba spiete na
    sztywno i jest taki "miekki" luz.
    Prad roboczy jest bezposednio z aku za pomoca bezpiecznika. Od ukladu
    napedu predkosciomierza idzie impuls stanowiacy o progresji owego
    wspomagania.
    Generalnie fajna sprawa. Mam zalzone w SC.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 8. Data: 2010-04-26 07:32:37
    Od: raadaar <r...@g...com>

    On 26 Kwi, 06:15, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > napedu predkosciomierza idzie impuls stanowiacy o progresji owego
    > wspomagania.
    > Generalnie fajna sprawa. Mam zalzone w SC.

    Układ kierowniczy jest zawsze bezpośredni, wszystkie "wałki" są ze
    sobą połączone. To o czym piszesz to "miękkość" wałka skrętnego
    "torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym wspomaganiu,
    jak i w hydraulicznym. W temacie bezpieczeństwa... "Podobno" było
    kilka wypadków na świecie, wsród różnych marek samochodów
    spowodowanych problemami z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Ale
    primo, nikt o tym oficjalnie nie trąbi, sekundo ile milionów
    samochochodów z takimi ukladami jeździ ? Pomimo zalet wspomagania
    elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi
    pieniążki producentów, a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów)
    napędzi kłopotów. Bo nowe generacje kolumn kierowniczych są
    niezrozbieralne, a jeśli już to wymagają kalibracji specjalistycznym
    sprzętem po jakiejkolwiek ingerencji. A przekładnie kierownicze
    wspomagane eletrycznie są hermetyczne i rozebranie ich ogromnie skraca
    ich żywotność. W klasycznym wspomaganiu hydrauliczny, awaria pompy
    kończy się wymianą pompy. A w elektrycznym nowych generacji - wymiana
    całych podzespołów.
    RR

  • 9. Data: 2010-04-26 08:25:53
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > Wrocławia ... znajomi patrząc na mnie podejrzewali po tej trasie, że
    > onanizuję się intensywnie ... dwoma rencami ;)

    powiem ci tak - kiedys mialem okazje pomagac spychac kobiecinie autko z
    hydraulicznym wspomaganiem - moje elektryczne wspomaganie to absolutnie nic
    w porownaniu do tego co ja sie naszarpalem.
    no i elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym
    elementem....

  • 10. Data: 2010-04-26 08:52:26
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Zdecydowanie wole wspomaganie hydrauliczne.
    A co do pytania, to zona jezdzila 2 dni do pracy Fiatem Stilo z zepsutym
    wspomaganiem i nie narzekala specjalnie (nie, nie trenuje podnoszenia
    ciezarów ani rzutu mlotem).
    Jak dla mnie to bez wspomagania jednakowo ciezko idzie niezaleznie, czy
    hydrauliczne, czy elektryczne.
    Elektryczne od Fiata ma to do siebie, ze czasami bez powodu wylaczy sie np.
    przy slabym akumulatorze, a do wlaczenia potrzebna jest wizyta w ASO za
    jedyne 80 zl (jak dotad 2 przypadki w ciagu 7 lat).
    Jacek