    From: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: fotoradarów jest ZA MAŁO
    Date: Wed, 08 Sep 2010 10:37:08 +0200
    Sender: m...@s...agh.edu.pl

    W dniu 08.09.2010 09:50, Andrzej Lawa pisze:

    > W tym przypadku nie było to parkowanie - za środkiem drogi, po przejściu
    > przez kota większości szerokości jezdni, więc nie było to wybiegnięcie
    > "tuż pod".

    Mimo wszystko nadal uważam, że jak nie widziałeś sytuacji, tylko efekt
    "po", to nie można zakładać nadmiernej prędkości, bo nie wiemy jak się
    to wydarzyło.

    > A konkretnie? Chodzi o przekraczanie dozwolonej prędkości?

    Też. Po prostu uważam, że jak ktoś czuje, że może jechać szybciej to
    niech jedzie i nic mi do tego. Zjeżdżam ustępując mu miejsca do
    wyprzedzenia, i tyle (o ile mam taką możliwość).
    Sam też nie jeżdżę zgodnie ze wszystkimi przepisami, bo niestety nie są
    one stworzone tak, żeby się dało przejechać te 500 km nie naginając
    żadnego z nich, zwłaszcza ograniczeń prędkości z czapy.

    > Powiem tak: jeśli ktoś umiałby robić to bezpiecznie dla siebie (w tym
    > oczywiście bez "siedzenia na plecach" - ja tego nie robię nawet jak
    > jakiś dziadzio jedzie 50 na katowickiej) i innych (z np. kotami
    > włącznie) to niech mu na zdrowie wyjdzie.

    Prawda, jednak ciężko od razu rozpoznać kto potrafi a kto nie, dlatego
    nie obchodzi mnie to. Do ormowca - nauczyciela mi na drodze daleeeeeko,
    więc jak ktoś chce jechać to niech jedzie - jego sprawa. Co najwyżej
    czasem na CB się zapytam, czy jest świadom tego co robi.

    > Niestety znakomita większość tego nie potrafi, a tylko wydaje im się, że
    > potrafią. I dochodzę do wniosku, że niestety należy zastosować
    > odpowiedzialność zbiorową i założyć, że nikt nie potrafi.

    Ale to nie jest tak, że kierowców dzielimy na tych co potrafią i tych co
    nie potrafią. Są kierowcy lepsi i gorsi, ale granica jest płynna. Każdy
    powinien jeździć na tyle, na ile może.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz