  • 1. Data: 2010-09-08 08:27:19
    Temat: fotoradarów jest ZA MAŁO
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ...bo inaczej jak groźbą tego narodu się chyba nie da wychować...

    Dziurawa, osiedlowa uliczka. Ograniczenie do 40km/h.

    Wertepy takie, że nawet biorąc pod uwagę własne zawieszenie nie powinno
    się szybciej jechać.

    A mimo to jakaś skuwrwiała menda trafiła kota.

    A jak zwolniłem i zacząłem nieszczęsne zwłoki omijać - i przy okazji
    sprawdzić, czy może jednak nie zwłoki i da się uratować - jakaś tłusta
    kurwa zaczęła na mnie trąbić...

    Wybaczcie bluzgi, ale ja mam dość buractwa i ślepego pędzenia. Kretynek
    jeden z drugim przyjedzie może minutę wcześniej - za cenę powodowania
    zagrożenia i dużo większego zużycia wszystkiego w samochodzie, z paliwem
    włącznie.

    Kiedyś jechałem trasą katowicką - ulewa, kałuże takie że DOSŁOWNIE
    strumień zamiast drogi. Noc, ledwo co widać, jadę zgodnie z limitem i
    zdrowym rozsądkiem, sygnalizuję zamiar skrętu w lewo - a jakaś inna
    menda siedzi mi na plecach i pogania! Bo musi nadrobić czas w korku
    stracony - korku spowodowanym karambolem z winy innego pośpiesznego.

    Ufff... Jeszcze trochę a chyba poszukam na czarnym rynku działka
    automatycznego ;-/

  • 2. Data: 2010-09-08 09:05:37
    Temat: Re: fotoradarów jest ZA MAŁO
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > stracony - korku spowodowanym karambolem z winy innego pośpiesznego.
    >
    > Ufff... Jeszcze trochę a chyba poszukam na czarnym rynku działka

    W/g mnie to nie foto jest za malo, a patroli ktore by wylapywaly za
    pospolite wystepki. Szalenie po pasach slalomem, przejezdzanie na czerwonym,
    brak sygnalizowania zamiaru skretu/zmiany pasa itp (no tyczy sie to miasta),
    blokowanie skrzyzowan.
    Bo u nas to potrafia sie ustawic z radarem na buspasie, z radarem na
    ograniczeniu. Ale naprawde jezdze codziennie po miescie (Wawa) i baaaardzo
    zadko zdarzaja sie patrole zatrzymujace kogos za przewinienia w ruchu. No
    nie wczoraj na Zeslancow zatrzymali ciezarowke co miala swiatla i tablice
    zawalone blotem.

    Co do uliczek osietlowych i tego typu wariactwa to fakt, jest stado ktore
    sie nigdy nie nauczy ze uliczka osiedlowa to nie trasa szybkiego ruchu.
    Nawet jak sa chopki.
    Wczoraj widzialem goscia ktoremu tak sie na Wislostradzie spieszylo ze
    polecial prawoskretem, przecial po chodniku i przejsciu dla pieszych (nie
    bylo problemu bo obnizony ze wzgledu na rowery) i pojechal sobie dalej :)

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2010-09-08 09:16:42
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Dziurawa, osiedlowa uliczka. Ograniczenie do 40km/h.
    >
    > Wertepy takie, że nawet biorąc pod uwagę własne zawieszenie nie powinno

    o tu trafiłeś w sedno, zastanawiam się dlaczego FR nie stawiają na uliczkach
    osiedlowych, u mnie to samo, ograniczenie do 40km/h a standardowa prędkość
    'przelotowa' to 70 i więcej km/h, ruch jest dość duży, i taki FR
    rzeczywiście i realnie wpływałby na poprawę bezpieczeństwa,

    brat

  • 4. Data: 2010-09-08 09:17:45
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 08.09.2010 08:27, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    >
    > A jak zwolniłem i zacząłem nieszczęsne zwłoki omijać - i przy okazji
    > sprawdzić, czy może jednak nie zwłoki i da się uratować - jakaś tłusta

    Akurat mam znajomego, który przy parkowaniu zabił swojego własnego kota
    na podwórku, więc w opisanym przez Ciebie przypadku prędkość nie musiała
    być za duża.

> [...]
    > menda siedzi mi na plecach i pogania! Bo musi nadrobić czas w korku
    > stracony - korku spowodowanym karambolem z winy innego pośpiesznego.

    Jakkolwiek z większością Twoich wypowiedzi się nie zgadzam, mając
    poglądy zbliżone do Cavallino czy to, o tyle w przypadku, gdy przez
    warunki na drodze (zwłaszcza w nocy) da się jechać max tyle ile
    ograniczenie, a trafi się za mną kretyn poganiacz to też mnie szlag
    trafia. Zwłaszcza, że trzymam się prawej jak mogę, a gdy zbiera się do
    wyprzedzania to staram się maksymalnie mu ten manewr ułatwić. Inna
    sprawa, że najczęściej zaraz po wyprzedzeniu taki jedzie z prędkością
    moją, lub nawet wolniej, bo nie mając pozycyjnych przed sobą trudniej mu
    ocenić przebieg nieoświetlonej drogi, będąc co chwilę oślepianym
    reflektorami aut z naprzeciwka.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 5. Data: 2010-09-08 09:18:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Szewczak

    > W/g mnie to nie foto jest za malo, a patroli ktore by wylapywaly za
    > pospolite wystepki. Szalenie po pasach slalomem

    Od kiedy zmiana pasa jest wykroczeniem? Może zacznij ogarniać auto
    zamiast pisać głupoty?

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-09-08 09:19:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Lawa

    > Ufff... Jeszcze trochę a chyba poszukam na czarnym rynku działka
    > automatycznego ;-/

    Miej pretensje do policji i straszaków, którzy zamiast zajmować się
    rzeczywistymi problemami wystają w krzaczorach na najgłupszych
    ograniczeniach jakie znajdą.

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-09-08 09:22:47
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    > begin Adam Szewczak

    > Od kiedy zmiana pasa jest wykroczeniem? Może zacznij ogarniać auto
    > zamiast pisać głupoty?
    >
    > --

    Hmm, powiem ze ogarniam auto.

    Co do tego powyzej to mialem na mysli patafianow ktorzy zap... przy duzym
    natezeniu ruchu sprawiajac zagrozenie dla wiekszosci uzytkownikow. A takich
    jest na peczki. Al. Krakowska, Al. Jerozolimskie. Ale czesto sa to tez
    mistrzowie odcinka prostego i czasami wypadaja z gry ulicznej :P

    PZDr
    Adam

  • 8. Data: 2010-09-08 09:26:44
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > begin Adam Szewczak

    > Od kiedy zmiana pasa jest wykroczeniem? Może zacznij ogarniać auto
    > zamiast pisać głupoty?

    ...jakieś widzę masz kłopoty z czytaniem (o myśleniu nie wspomnę)

  • 9. Data: 2010-09-08 09:38:53
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > standardowa prędkość 'przelotowa' to 70 i więcej km/h, ruch jest dość
    > duży, i taki FR rzeczywiście i realnie wpływałby na poprawę

    bo tylko niektórzy jada 70/40 (czyli przekraczają o 30) a na gierkówce itp
    większość (poza totalnymi pizdami) 120/70 (przekraczają o 50)

  • 10. Data: 2010-09-08 09:50:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2010 09:17, marjan pisze:

    > Akurat mam znajomego, który przy parkowaniu zabił swojego własnego kota
    > na podwórku, więc w opisanym przez Ciebie przypadku prędkość nie musiała
    > być za duża.

    W tym przypadku nie było to parkowanie - za środkiem drogi, po przejściu
    przez kota większości szerokości jezdni, więc nie było to wybiegnięcie
    "tuż pod".

    > Jakkolwiek z większością Twoich wypowiedzi się nie zgadzam, mając
    > poglądy zbliżone do Cavallino czy to, o tyle w przypadku, gdy przez

    A konkretnie? Chodzi o przekraczanie dozwolonej prędkości?

    Powiem tak: jeśli ktoś umiałby robić to bezpiecznie dla siebie (w tym
    oczywiście bez "siedzenia na plecach" - ja tego nie robię nawet jak
    jakiś dziadzio jedzie 50 na katowickiej) i innych (z np. kotami
    włącznie) to niech mu na zdrowie wyjdzie.

    Niestety znakomita większość tego nie potrafi, a tylko wydaje im się, że
    potrafią. I dochodzę do wniosku, że niestety należy zastosować
    odpowiedzialność zbiorową i założyć, że nikt nie potrafi.

    Chyba żeby utworzyć jakieś spec-prawko z bardzo rygorystycznymi testami
    i specjalne oznaczenia dla pojazdów kierowanych przez takie osoby ;->