    From: "Zibias" <q...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: gdzie kupić ogniwa (akumulatory) LiIon na sztuki
    Date: Wed, 23 Sep 2009 17:46:34 +0200

    > Tu masz do kupienia od ręki, czas oczekiwania na przesyłkę 3-4 tyg:
    > http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6226

    Rozwiązałem to trochę inaczej. To tak z cyklu "co jest w środku".
    Drogą kupna nabyłem akumulator do kamery:
    CP810 Canona bodajże. Generalnie zmierzyłem w sklepie i na oko
    wyglądało, że w środku siedzą sobie takie akumulatorki jak
    mi były potrzebne, czyli 17500. Po otwarciu
    zonk... siedzą piękne i owszem ale typu 18500. A ta zaraz nie włazi
    do obudowy, no chyba że młotkiem sobie pomóc.

    Poniżej zdjęcia jak to wygląda w środku. Może komuś się
    ta wiedza przyda :-)

    http://www.qwaterka.republika.pl/accu_CP810_Canon_1.
    jpg
    http://www.qwaterka.republika.pl/accu_CP810_Canon_2.
    jpg
    http://www.qwaterka.republika.pl/accu_CP810_Canon_4.
    jpg

    Na szczęście pakiet był w promocji, więc cena nie zwalała z nóg.
    Ale swoje frycowe zapłaciłem.

    Siadłem więc do katalogu akumulatorów do kamer i aparatów
    i przeleciałem wszystkie pozycje pod względem wymiarów
    i pojemności. Znalazłem dosłownie jeden który spełniał oba
    kryteria. To do kamery Panasonica typu CGR D-120
    Dzisiaj dostałem przesyłkę. Oto zawartość:

    http://www.qwaterka.republika.pl/accu_CGR_D-120_3.jp
    http://www.qwaterka.republika.pl/accu_CGR_D-120_4.jp
    http://www.qwaterka.republika.pl/accu_CGR_D-120_5.jp

    Jak widać na zdjęciu piękny accu 17500. Właściwie to nawet
    ciut mniejszy, bo długość ma 49mm, ale to w niczym nie przeszkadza
    w moim przypadku.

    Dzięki za pomoc. Może moje info komuś się przydadzą.
    Tak na marginesie zdecydowanie powszechniejsze w użyciu
    są accu 18500 niż 17500.

    Zbyszek