    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: generator cmos na szybko
    Date: Thu, 04 Mar 2010 00:34:48 +0100

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał:
    > Fachowo nazywa się to "przebiciem prądowym" - typowy problem bramek w
    > technologii CMOS. W układzie generatora bramki nie pracują stale w
    > warunkach przebicia prądowego ale jednak w znacznie większym procencie
    > czasu niż w normalnej cyfrówce. Porządnie skonstruowana bramka CMOS
    > powinna być odporna na pracę ciągłą w stanie aktywnym - jedynym
    > niekorzystnym zjawiskiem jest spora konsumpcja prądu. Póki całkowity
    > prąd pobierany przez układ bondingu nie upala (a pojedyncze ampery
    > bonding wytrzyma) i póki całkowita moc tracona w chipie nie grzeje go
> [...]

    Właśnie stąd wzięło się moje pytanie co autor wątku rozumie jako zwarcie
    ? Czy prąd 10mA jest już zwarciowym ? Czy 1A czy dopiero 100A ? ;-) Bo
    to, że oba tranzystory przewodzą, ale moc wydzielająca się na nich nie
    jest jeszcze daleka od niszczącej raczej zwarciem nie jest. Tym
    bardziej, że te "zwarcia" są tylko chwilowe.

    Pozdrawiam
    Grzegorz