    From: Marcin Jan <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: gierkowka
    Date: Mon, 19 Sep 2011 21:25:07 +0200

    W dniu 11-09-19 20:28, J.F pisze:

    > No prosze jak ladnie mozna opisac
    >
    > http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,10297784,
    _Gierkowka__ma_juz_35_lat__Pomnik_PRL_u_wciaz_potrze
    bny.html

    > J.

    "Gierkówka", porównywana często do słynnej Route 66, nazywanej matką
    wszystkich amerykańskich autostrad, nieprędko zniknie z naszego
    krajobrazu. Nawet gdy powstanie A1, łącząca południe kraju z Wybrzeżem,
    "gierkówka" nadal będzie potrzebna. - Wielu kierowców, szukających
    alternatywy dla autostrad, i tak będzie z niej korzystać - mówi prof.
    Kłosek.

    Ciekawe jak skoro w fragmencie Cz-wa Piotrków to będzie właśnie A1.
    BTW tak jechałem ostatnio do wawy i tak się zastanawiałem nad sensem
    budowy S8 na odcinku P.T-Radziejowice.
    Z jednej strony ok, trzeba się cieszyć że się buduje i będzie
    bezpieczniej, ale z drugiej strony na tym odcinku nie było mega źle.
    Jeździłem tą trasą w różnych porach weekendy w tygodniu i w zasadzie nie
    było mega korków, ruch w miarę płynny. I mam wrażenie że S8 budują
    głownie dla mieszkańców przydrożnych miejscowości którzy musieli ciąć
    ósemkę w poprzek gdyż było średnio wygodne i bezpieczne. Tak czy owak
    uważam że zamiast s8 na tym odcinku powinni kasę przerzucić choćby na S7
    na odcinku Płońsk Elbląg lub wydać na trasę Wrocław-Poznań lub
    Kraków-Wawa. Tak samo szkoda że realizacja autostradowej obwodnicy
    Częstochowy została połączona z budową odcinka Czwa-P.T. a który wiemy
    że nie wiadomo kiedy powstanie. A tak mamy A1 która kończy się w du.. tj
    w Pyrzowicach i przelot w stronę wawy nie wiele się zmieni bo dopiero za
    Częstochową jedzie sie w miarę bez kolizyjnie (o czym zresztą też jest w
    tym artykule)
    Pozdrawiam
    Marcin Jan