  • 1. Data: 2011-09-19 20:28:49
    Temat: gierkowka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    No prosze jak ladnie mozna opisac

    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,10297784,
    _Gierkowka__ma_juz_35_lat__Pomnik_PRL_u_wciaz_potrze
    bny.html

    J.

  • 2. Data: 2011-09-19 21:25:07
    Temat: Re: gierkowka
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-19 20:28, J.F pisze:

    > No prosze jak ladnie mozna opisac
    >
    > http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,10297784,
    _Gierkowka__ma_juz_35_lat__Pomnik_PRL_u_wciaz_potrze
    bny.html

    > J.

    "Gierkówka", porównywana często do słynnej Route 66, nazywanej matką
    wszystkich amerykańskich autostrad, nieprędko zniknie z naszego
    krajobrazu. Nawet gdy powstanie A1, łącząca południe kraju z Wybrzeżem,
    "gierkówka" nadal będzie potrzebna. - Wielu kierowców, szukających
    alternatywy dla autostrad, i tak będzie z niej korzystać - mówi prof.
    Kłosek.

    Ciekawe jak skoro w fragmencie Cz-wa Piotrków to będzie właśnie A1.
    BTW tak jechałem ostatnio do wawy i tak się zastanawiałem nad sensem
    budowy S8 na odcinku P.T-Radziejowice.
    Z jednej strony ok, trzeba się cieszyć że się buduje i będzie
    bezpieczniej, ale z drugiej strony na tym odcinku nie było mega źle.
    Jeździłem tą trasą w różnych porach weekendy w tygodniu i w zasadzie nie
    było mega korków, ruch w miarę płynny. I mam wrażenie że S8 budują
    głownie dla mieszkańców przydrożnych miejscowości którzy musieli ciąć
    ósemkę w poprzek gdyż było średnio wygodne i bezpieczne. Tak czy owak
    uważam że zamiast s8 na tym odcinku powinni kasę przerzucić choćby na S7
    na odcinku Płońsk Elbląg lub wydać na trasę Wrocław-Poznań lub
    Kraków-Wawa. Tak samo szkoda że realizacja autostradowej obwodnicy
    Częstochowy została połączona z budową odcinka Czwa-P.T. a który wiemy
    że nie wiadomo kiedy powstanie. A tak mamy A1 która kończy się w du.. tj
    w Pyrzowicach i przelot w stronę wawy nie wiele się zmieni bo dopiero za
    Częstochową jedzie sie w miarę bez kolizyjnie (o czym zresztą też jest w
    tym artykule)
    Pozdrawiam
    Marcin Jan

  • 3. Data: 2011-09-20 15:33:53
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-09-19 21:25, Marcin Jan wrote:

> [...]
    > głownie dla mieszkańców przydrożnych miejscowości którzy musieli ciąć
    > ósemkę w poprzek gdyż było średnio wygodne i bezpieczne.

    I bardzo dobrze, i wlasnie dlatego to zrobili w koncu, zebys
    nie wlecial w jakis ciagnik albo zawracajaca ciezarowe z naczepa. Dopoki
    nie ma autostrad, to gierkowka stanowi bardzo istotny kregoslup
    w ruchu N-S i standard ekspresowki przy takim ruchu jest tam niezbedny,
    zeby ruch byl plynny a ludzie nie wypatrywali oczu na kazdej krzyzowce
    w co moga wjechac. Myslisz ze tak jak dotychczas - co chwile "70" i
    fotoradary byloby OK na nastepne lata? S8 buduja dla kierowcow m.in. po
    to zeby sie dalo w koncu kiedys dojechac 330km DC<->Wroclaw w czasie
    znacznie ponizej 6h i po prostu ta droga ma byc elementem wiekszej
    calosci.

    Co innego odcinek Piotrkow-Czestochowa, tam nie ma takiej ilosci
    skrzyzowan (choc dziury z kolei tam sa ksiezycowe, a w nocy nic nie widac).

> [...]
    > w Pyrzowicach i przelot w stronę wawy nie wiele się zmieni bo dopiero za
    > Częstochową jedzie sie w miarę bez kolizyjnie (o czym zresztą też jest w

    Nie ma za bardzo czego przerzucac - te drogi powinny byc budowane
    niezaleznie. Wszystkie sa bardzo wazne. To tak jakby wybierac ktore
    dziecko kocha sie bardziej ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2011-09-20 16:56:06
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-19 20:28:49 +0200, "J.F" <j...@p...onet.pl> said:

    > No prosze jak ladnie mozna opisac

    Miałeś na myśli powierzchownie?
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2011-09-21 23:31:15
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-20 15:33, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    >
    > Nie ma za bardzo czego przerzucac - te drogi powinny byc budowane
    > niezaleznie. Wszystkie sa bardzo wazne. To tak jakby wybierac ktore

    jak to które się kocha bardziej? Rzecz jasna swoje a w dodatku jest
    najpiękniejsze ;)
    Wracając do meritum zgadzam się z Tobą że trzeba budować wszędzie ale
    nie "na wszędzie" nie starcza kasy. Nadal uważam że dk 8 P.T - Wawa nie
    była najgorsza i zdecydowania bardziej niebezpieczną drogą jest DK 7.
    No ale co się stało to się nie odstanie :)
    Pozdrawiam
    Marcin Jan

  • 6. Data: 2011-09-22 11:30:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" napisał w wiadomości

> [...]
    >nie "na wszędzie" nie starcza kasy. Nadal uważam że dk 8 P.T - Wawa
    >nie była najgorsza i zdecydowania bardziej niebezpieczną drogą jest

    Pisales raczej o Czestochowa-P.T., nie znam, nie bede dyskutowal.

    Co do PT-DC, to mam mieszane uczucia.
    Z jednej strony dalo sie tam szybko pojechac, i tych pare skrzyzowan z
    FR i 70 nie stanowilo problemu - zwalnialo sie, przejezdzalo i gaz. Z
    drugiej - ciagle tam bylo wiele skrzyzowan bez FR i faktycznie bylo
    niebezpiecznie - bo to ktos przed toba w lewo bedzie skrecal i hamuje,
    bo tir z naczepa zawraca, a i przejechac w poprzek drogi o 4 pasach
    dluzszym autem jest trudno.

    W sumie i tak lepsza od wielu innych drog krajowych, wiec przyznaje ze
    mozna bylo z tym remontem poczekac.
    Chocby na otwarcie autostrady z Lodzi.

    Ale do tego czasu co - zostawic jak jest czy nastawiac FR co 5 km ?
    :-)

    J.