    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
    Date: Thu, 09 Apr 2015 23:01:04 +0200

    W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...peel> napisał w wiadomości grup
    >
    > IMO to ostatnie.
    > Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego
    > badziewia z tylnym napędem nie będzie już miał zaufania.

    Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"?
    Przecież auta z tylnym napędem są bardziej przewidywalne, łatwiej nimi
    jeździć po zakrętach. Przy odpowiedniej mocy silnika skręcasz lekko
    kierownicę, a promień zakrętu regulujesz gazem ;)

    Wiele lat temu miałem przez pewien czas (chyba aż kilka miesięcy)
    trudności po zmianie auta z tylnonapędowego (na takich się wychowałem)
    na przednionapędowe - technika jazdy w zakrętach czy poślizgu jest
    dokładnie odwrotna. Oczywiście jeśli tylnonapędowe ma charakterystykę
    nadsterowną, a przednionapędowe - podsterowną.
    Później już wyrobiłem nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu.
    No, chyba, że to jakiś źle wyważony pickup albo Hyundai H100 na śniegu :(

    Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto".
    Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do
    tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem
    przegubów homokinetycznych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam