-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Date: Thu, 09 Apr 2015 23:01:04 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 39
Message-ID: <mg6pai$6q8$1@usenet.news.interia.pl>
References: <mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl> <mg64ja$oo0$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1428613266 6984 83.15.205.22 (9 Apr 2015 21:01:06
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Apr 2015 21:01:06 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <mg64ja$oo0$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2559668
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "megrims" <m...@i...peel> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mg55i7$plc$...@u...news.interia.pl...
>> Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
>> na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
>> wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
>> wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
>> przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
>> i napęd na 2 osie?
>
> IMO to ostatnie.
> Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego
> badziewia z tylnym napędem nie będzie już miał zaufania.
>
Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"?
Przecież auta z tylnym napędem są bardziej przewidywalne, łatwiej nimi
jeździć po zakrętach. Przy odpowiedniej mocy silnika skręcasz lekko
kierownicę, a promień zakrętu regulujesz gazem ;)
Wiele lat temu miałem przez pewien czas (chyba aż kilka miesięcy)
trudności po zmianie auta z tylnonapędowego (na takich się wychowałem)
na przednionapędowe - technika jazdy w zakrętach czy poślizgu jest
dokładnie odwrotna. Oczywiście jeśli tylnonapędowe ma charakterystykę
nadsterowną, a przednionapędowe - podsterowną.
Później już wyrobiłem nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu.
No, chyba, że to jakiś źle wyważony pickup albo Hyundai H100 na śniegu :(
Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto".
Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do
tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem
przegubów homokinetycznych.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.15 23:07 megrims
- 09.04.15 23:13 Adam
- 09.04.15 23:16 megrims
- 09.04.15 23:33 RoMan Mandziejewicz
- 09.04.15 23:58 Adam
- 10.04.15 00:21 RoMan Mandziejewicz
- 10.04.15 02:34 Pawel O'Pajak
- 10.04.15 05:00 Budzik
- 10.04.15 05:35 megrims
- 10.04.15 09:51 RoMan Mandziejewicz
- 10.04.15 11:31 Budzik
- 10.04.15 19:22 Cavallino
- 11.04.15 00:56 Przemek
- 11.04.15 07:58 Cavallino
- 11.04.15 08:34 _Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Co dalej z Izerą...
- 2024-05-28 Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- 2024-05-28 czy zabioro mu auto?
- 2024-05-27 Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- 2024-05-27 coraz trudniejsze rozmowy o OC
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=