  • 1. Data: 2015-04-09 08:17:44
    Temat: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
    Od: megrims <m...@i...peel>

    Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
    na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
    wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
    wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
    przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
    i napęd na 2 osie?

  • 2. Data: 2015-04-09 11:05:27
    Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze:
> [...]
    > wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
    > przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie

    Płytki bieżnik ma znaczenie w zasadzie jedynie w połączeniu z wodą.
    Stwardniała guma - najczęściej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany,
    ale nie przerywany. Z wiekiem guma się starzeje, tracąc na
    przyczepności. Można spróbować troszkę "zeszlifować" wierzchnią warstwę
    - jeśli opona była przechowywana w złych warunkach, to może tylko
    powierzchniowo się utwardziła. Oczywiście zdjęcie wierzchniej warstwy to
    nie zjechanie całego bieżnika, tylko raczej ułamka milimetra po grubości.
    Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie różnego rodzaju "nabłyszczaczy"
    lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafią znacznie obniżyć
    współczynnik tarcia - znam przypadek, że po asfalcie jeździło się jak po
    mokrej trawie.

    Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozę?

    Ja czasem też miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadając
    się z jakiegoś Subaraka do "ośki" - jednak cztery koła potrafią dużo więcej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2015-04-09 17:07:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...peel> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
    > przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie

    IMO to ostatnie.
    Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego badziewia z
    tylnym napędem nie będzie już miał zaufania.

  • 4. Data: 2015-04-09 18:05:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
    >wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy

    Im mniej bieznika tym lepiej trzyma ... na suchym.
    Bieznik jest na deszcze.

    >Czy może mi się wydaje, bo
    >przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
    >i napęd na 2 osie?

    Nowy jak rozumiem tez ma pierdolniecie, bo inaczej bys nie mial
    wrazenia.

    Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
    Auto domyslam sie nowe, i czujnikow ABS nie ma co podejrzewac o awarie
    ?
    Bo ta lampka raczej nie mruga bez powodu...

    J.

  • 5. Data: 2015-04-09 19:56:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
    > Auto domyslam sie nowe,

    No co Ty - mówi o swoim starym mesiu.

  • 6. Data: 2015-04-09 21:05:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    grup
    >No co Ty - mówi o swoim starym mesiu.

    Ale raczej nie mozna podejrzewac, ze po druciarskiej naprawie czujnik
    ABS szwankuja ?

    Czy jednak mozna, bo kolizje byly ?

    J.

  • 7. Data: 2015-04-09 22:33:01
    Od: megrims <m...@i...peel>

    On 2015-04-09 21:05, J.F. wrote:

    > Ale raczej nie mozna podejrzewac, ze po druciarskiej naprawie czujnik
    > ABS szwankuja ?
    >
    > Czy jednak mozna, bo kolizje byly ?
    >
    > J.

    c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:
    http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-op
    cja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html

    oczywiście bezwypadek :D od 2 lat tam stoi. Kiedyś oglądałem
    go jak byłem w Krakowie - zrobiony druciarsko. Trzeba by
    z 15 wsadzić, aby doprowadzić go do oryginału.

    CL nie ma wypadkowej przeszłości - nikt nie zginął, ani nie był
    szpitalu powyżej 7 dni ;). Co do opon, to zostały kupione półtora
    roku temu przed poprzednią zimą. Zimę przeleżały w cieple, na
    wiosnę założone. Yokohama ADVAN Sport V103. Z hamowaniem
    nie ma problemu, ale z przyśpieszaniem koszmar.

  • 8. Data: 2015-04-09 22:42:37
    Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność C.D.
    Od: megrims <m...@i...peel>

    On 2015-04-09 22:33, megrims wrote:
    (ciach)

    > c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:
    > http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-op
    cja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html
    BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej,
    a jak widziałem rok temu, to miał 80kkm. Masakra.

  • 9. Data: 2015-04-09 23:01:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:

> [...]
    > Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego
    > badziewia z tylnym napędem nie będzie już miał zaufania.

    Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"?
    Przecież auta z tylnym napędem są bardziej przewidywalne, łatwiej nimi
    jeździć po zakrętach. Przy odpowiedniej mocy silnika skręcasz lekko
    kierownicę, a promień zakrętu regulujesz gazem ;)

    Wiele lat temu miałem przez pewien czas (chyba aż kilka miesięcy)
    trudności po zmianie auta z tylnonapędowego (na takich się wychowałem)
    na przednionapędowe - technika jazdy w zakrętach czy poślizgu jest
    dokładnie odwrotna. Oczywiście jeśli tylnonapędowe ma charakterystykę
    nadsterowną, a przednionapędowe - podsterowną.
    Później już wyrobiłem nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu.
    No, chyba, że to jakiś źle wyważony pickup albo Hyundai H100 na śniegu :(

    Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto".
    Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do
    tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem
    przegubów homokinetycznych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2015-04-09 23:07:09
    Od: megrims <m...@i...peel>

    On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
    (ciach)
> [...]
    > Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do
    > tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem

    Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?