  • 1. Data: 2009-08-11 10:07:24
    Temat: gwarancja międzynarodowa
    Od: "Marcin Bugajski" <m...@l...mofnet.gov.pl>

    Witam!

    Jako, że sprawy hardwarowo/serwisowe mam 4 lata do tyłu - może ktoś mi
    podpowie...

    Jakie (jeśli jakiekolwiek) notebooki sprzedawane w Polsce maja gwarancję
    międzynarodową (za moich czasów cos tam sie asus reklamował ... teraz nie
    wiem)? i...czy to jest respektowane... np w innych krajach Unii?

    Za dużo konkretnego nie wygóglałem... :-(

    będę wdzięczny za pomoc

    Marcin

  • 2. Data: 2009-08-11 10:13:35
    Temat: Re: gwarancja międzynarodowa
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 11 Sie, 11:07, "Marcin Bugajski" <m...@l...mofnet.gov.pl>
    wrote:
> [...]
    > wiem)? i...czy to jest respektowane... np w innych krajach Unii?
    >
    > Za dużo konkretnego nie wygóglałem... :-(

    oidp to wszystkie lapki ktorych targetem sa rynki biznesowe- np dell
    (latitude, precision), ibm/lenowo (thinkpady) badz hp (elitebook,
    probook chyba tez) - wiekszosc z nich ma albo gwarancje miedzynarodowa
    w standardzie, albo idzie ja bezproblemowo zamowic (i zaplacic wiecej,
    niestety)

  • 3. Data: 2009-08-11 11:17:05
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

> [...]
    > międzynarodową (za moich czasów cos tam sie asus reklamował ... teraz nie
    > wiem)? i...czy to jest respektowane... np w innych krajach Unii?

    z reguły jest chociaż różnie z tym bywa. W Unii nie obowiązuje termin na
    dokonanie naprawy jak u nas 14 dni więc niektóre sprawy ciągną się
    miesiącami. Znajomy ostatnio wysyłał Acera do Czech do naprawy z hałasującym
    wentylatorkiem to na naprawę czekał 3 miesiące. Krajowa gwarancja jest
    jednak bardziej korzystna dla klienta jeżeli nie planujemy wyjazdów za
    granicę. Jeszcze lepiej jak serwis znajduje się w okolicy zamieszkania.
    Ostatnio serwisowałem padniętą Toshibę i otrzymałem ją z powrotem po 7
    dniach w idealnym stanie. Serwis mam tylko 60km od miejsca zamieszkania.

  • 4. Data: 2009-08-11 11:17:51
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Szymon von Ulezalka pisze:

> [...]
    > probook chyba tez) - wiekszosc z nich ma albo gwarancje miedzynarodowa
    > w standardzie, albo idzie ja bezproblemowo zamowic (i zaplacic wiecej,
    I wypada sprawdzić, bo np w przypadku lenovo "międzynarodowa" nie
    oznacza "w każdym kraju" - różne wersje nawet tego samego laptopa mogą
    być w różnych krajach "nieserwisowalne" (wtedy wymagane jest wysyłanie
    do innego kraju). Często ten problem pojawia się w laptopach
    sprowadzanych z usa (i dostępnych na allegro z opisem "międzynarodowa
    gwarancja") a w razie problemu okazuje się że owszem, ale trzeba laptopa
    wysyłać np do Irlandii albo usa... Ten sam laptop (np SL500) w innej
    wersji-wykonaniu (z innym procesorem, dyskiem, matrycą, cokolwiek
    pozornie nieistotnego) jest już serwisowalny bez problemu, ale te
    konkretne wykonanie nie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-08-11 11:19:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Doxent napisał(a):

    > z reguły jest chociaż różnie z tym bywa. W Unii nie obowiązuje termin na
    > dokonanie naprawy jak u nas 14 dni więc niektóre sprawy ciągną się
    > miesiącami.

    U nas ten nie obowiazuje. Nie wprowadzaj ludzi w blad.

    j.

  • 6. Data: 2009-08-11 11:22:40
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 11 Aug 2009 03:13:35 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka
    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    >probook chyba tez) - wiekszosc z nich ma albo gwarancje miedzynarodowa
    >w standardzie, albo idzie ja bezproblemowo zamowic (i zaplacic wiecej,

    Po czym okazuje się że np. polski oddział Sony nie uznaje gwarancji
    międzynarodowej na sprzęt zakupiony w USA bo dla nich zakup
    międzynarodowy to w Europie w ramach UE a nie poza nią. Co ciekawe
    Sony w Niemczech na ten sam egzemplarz sprzętu i ta sama gwarancję ma
    zgoła odmienne zdanie. I nie jest to bynajmniej wyjątek - wiele
    przedstawicielstw w Polsce twierdzi że międzynarodowa gwarancja ba
    sprzęt zakupiony poza PL obowiązuje i owszem ale nie u nas bo u nas
    musisz mieć dodatkowo polską gwarancję.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2009-08-11 11:26:24
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > U nas ten nie obowiazuje. Nie wprowadzaj ludzi w blad.

    chodzi mi o to, że większość krajowych kart gwarancyjnych ma ten termin i
    wtedy on obowiązuje.

  • 8. Data: 2009-08-11 11:29:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Doxent napisał(a):

    > chodzi mi o to, że większość krajowych kart gwarancyjnych ma ten termin i
    > wtedy on obowiązuje.

    Nie jestes w stanie, fizycznie, znac aktualnych tresci warunkow
    wiekszosci udzielanych w Polsce gwarancji wiec domyslam sie, ze nadal
    zgadujesz ;)

    j.

  • 9. Data: 2009-08-11 12:28:43
    Od: "Marcin Bugajski" <m...@l...mofnet.gov.pl>

    Może inaczej - laptok zakupie u nas a... użytkowany ma być w Finlandii...

    Pytanie nr za 1000 punktów - co jest najmniej awaryjne? jakaś rzetelna
    strona rankingowa?

    Bo ja myślę o Toshibie lub Lenovo...

    Widziałem co robił Dell w Limerick .... nie wiem jak w Łodzi ale Della nie
    kce:-)

    pozdrawiam

    Marcin

  • 10. Data: 2009-08-11 21:17:55
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Bo ja myślę o Toshibie lub Lenovo...

    ja to bym bral (z tych dwoch) jakiegos thinkpada T badz R... zadnego
    SL czy czegos innego

    > Widziałem co robił Dell w Limerick .... nie wiem jak w Łodzi ale Della nie
    > kce:-)

    a dlaczego nie della? albo hp? mowie oczywiscie o wersjach
    biznesowych, nie tych domowych; zreszta- od 3 miesiecy towarzyszka
    zycia cieszy sie dellowym studio 15 (nie ja wybieralem) - i nie
    narzeka na jakosc wykonania. tylko oczywiscie bloatware zainstalowany
    przez della nadaje sie do wywalenia (w sensie: triale antywirusow etc)

    pozdrawiam
    szymon