  • Data: 2014-07-28 16:40:17
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-07-28, o godz. 16:02:27
    Trybun <I...@j...com> napisał(a):

    > Co to niby jest to dostosowanie do "warunków polskich", potrzeba
    > jakichś ekstra zagranicznych komputerów do wprowadzenia centralnej
    > bazy danych? Albo czegokolwiek, oświeć mnie, oświeć p. Perssona który
    > był mocno zbulwersowany naszą (naszych decydentów) odmową..

    Już Ci ZIWK kilka dni temu napisął:

    "W przypadku prostego przekładania ze Szwecji na Polskę to jest np.
    zmiana rejestracji przy kupnie/sprzedaży i już trzeba budować nową
    strukturę baz danych :( a następnie przerabiać... przerabiać...
    przerabiać..."

    To że jakiś system jest dostosowany do przepisów jednego kraju nie
    znaczy że będzie dobry dla innego.

    Pomijając już to że system za darmo ale za dostosowywanie do
    specyficznych potrzeb, szkolenie, wdrożenie i pierdyliard innych rzeczy
    zapłaci polski podatnik. Firmie szwedzkiej jako twórcy programu. Bez
    gwarancji że system będzie pomocny dla naszych warunków prawnych.

    Wiesz - kolejny przykład: brałem kiedyś udział w projekcie dużej bazy
    danych medycznych. Fajnie pomyślane, miało obejmować ponad 20 krajów
    Europy. Wszystko fajnie, program tworzyła, tłumaczyła, robiła szkolenia
    amerykańska fundacja charytatywna. Naprawdę - od strony użytkowej -
    fajne narzędzie. Po czym okazało się że zaczynając projekt nie
    przewidziano jednej rzeczy - różnych przepisów odnośnie danych
    osobowych. W efekcie w połowie krajów systemu nie można było wdrożyć.
    Nie przewidziano że np. Polska czy Słowacja to nie USA. I też byli
    zdziwieni że nikt nie chce ich darmowego softu.

    Zdrówko