    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: hysteria spalinowa
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 15 Feb 2018 10:51:44 +0100

    Wed, 14 Feb 2018 14:51:58 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Wegiel nie spala sie jako gaz.

    Tylko jako co? hehe

    > Na Ziemi nie wystepuje wegiel w postaci gazowej

    Drewno też nie występuje w postaci gazowej, a jednak nie przeszkodziło ci
    to stwierdzić, że twój najzajebiastszy piec peletowy spala gaz z drewna. No
    jest to prawda, drewno *spala* się jako gaz, podobnie jak węgiel.

    > bo jesli do przejscia do cieczy potrzebuje 4,5 tysiaca stopni i
    > ponad 100 tysiecy atmosfer to nie jestem sobie w stanie wyobrazic
    > warunkow w jakich by przeszedl z cieczy do gazu.

    Żeby węgiel przeszedł do postaci gazowej pozwalającej na proces
    podtrzymania palenia wystarczy mu dostarczyć odpowiednią ilość energii.
    Wtedy zaczyna *powierzchniowo* gazować (dymić!), a przy odpowiednich
    warunkach, tj. wyższej temperaturze, zaczyna się palić żywym ogniem. Możesz
    sobie zaklinać rzeczywistość, a węgiel i tak bedzie się spalać w wyniku
    jego GAZOWANIA, tak samo jak to ma miejsce w przypadku drewna (czy tam
    twojej ukochanej biomasy w postaci peletu).

    > Chyba tylko wodor jest
    > paliwem gazowym. Spalic mozna chyba wszystkie pierwiastki z wyjatkiem
    > tlenu. Metala na bank sie pala. Siatka, fosfor, krzem itd tez sie pala.
    > Oczywiscie trzeba stworzyc warunki. Ciecie zelaza tlenem to nic innego
    > jak spalanie zelaza w tlenie.

    Czy ja gdzieś napisałem że węgiel jest paliwem gazowym? Weź się skup, bo
    zaczynasz niebezpiecznie dyskutować sam ze sobą.

    Tymczasem czekam, bo skrzętnie pominąłeś te elementy skupiajac się na
    jakichś jałowych wywodach, aż wyprostujesz brednie na temat tego, że Niemcy
    się bezpośrednio ogrzewają peletem (a nie spalają go FILTRUJĄC w
    elektrowniach), oraz że spalanie peletu jest czyste (w sensie np. jak gazu
    ziemnego) -- względnie potwierdzisz badaniami, że jest znacznie czystsze
    niż poprawne spalanie węgla. Póki co z badań instytutu zajmującego się
    procesami spalania wynika że KŁAMIESZ, głównie po to żeby usprawiedliwić
    swój proceder.

    --
    Pozdor
    Myjk