    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 9 Jan 2018 00:55:27 +0100

    Dnia Mon, 8 Jan 2018 22:45:38 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > No ale przeciez to smarowanie nie znika natychmiast po wyłaczeniu silnika.
    > Olej tam jest i potrwa to troche zanim scieknie czy sie wypali...

    Problem jest inny - turbina podczas nawet niewysilonej pracy ma temperaturę
    znacznie przekraczającą maksymalną dopuszalną dla oleju.
    Podczas pracy silnika olej w niej przebywa zbyt krótko żeby się przegrzać
    więc problemu nie ma.

    Ale jak silnik się zatrzymuje, olej w turbinie też się zatrzymuje i wtedy
    przez dłuższy czas zostanie poddany działaniu temperatury przekraczającej
    jego maksimum pracy, co z tego co czytałem powoduje jego odparowanie i
    zostawienie jakiś frakcji stałych.
    Które z kolei powodują że przy uruchomieniu silnika turbina zaczyna od
    ruszenia na sucho nim się zdąży przepłukać łożysko.

    > To tak jak z silnikiem ze mozesz sporo jeszzcze przejechac po awarii miski
    > olejowej zanim go zatrzesz.

    Zależy co jest dla kogo sporo.
    Ja ujechałem jakieś 2km ale jadąc szybko i silnik do huty.
    A tam nawet nie to że olej wyleciał, a smok się zatkał.

    Ci na YT którzy pokazują jakieś tam odległości robione bez oleju, to chyba
    nie mają tak zupełnie sucho w układzie.
    Jak ktoś nie urwie dna miski, to moim zdaniem smok po prostu przez długi
    czas coś tam zsiorbie spływającego oleju i dlatego czasami uda się
    przejechać trochę dalej (pod warunkiem że spokojnie i bez nadmiernego
    obciążania) na niewielkiej ilości oleju.