eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › ile autko pali na wolnych obrotach?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 168

  • 1. Data: 2018-01-08 22:00:39
    Temat: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.

    Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    auto stop-start.

    Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    nogę z hamulca...


  • 2. Data: 2018-01-08 22:20:35
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    > czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.

    3.2V6 - 1.2l/h
    1.6R4 - 0.9l/h

    klima +0.1l/h

    > Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    > auto stop-start.

    Chodzi o wymóg nowej normy emisji spalin, mówiący że jak samochód stoi to
    ma ich nie emitować wogóle.
    Plus trochę obniża zużycie paliwa i emisję CO2.
    Jak się dużo w korkach stoi to nawet się tego może uzbierać.

    > Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    > wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    > nogę z hamulca...

    W wolnossącym silniku jeszcze spoko, ale turbinie to raczej życia nie
    przedłuża.
    Swoją drogą są jakieś samochody z podtrzmaniem smarowania turbiny po
    wyłączeniu silnika start-stopem?


  • 3. Data: 2018-01-08 22:27:01
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    > czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
    >
    > Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    > auto stop-start.
    >
    > Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    > wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    > nogę z hamulca...

    W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
    minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 4. Data: 2018-01-08 22:57:28
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 08.01.2018 o 22:27, MadMan pisze:
    >
    > W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
    > minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
    >
    Jakieś 0.6-0.7l/h przy włączonej klimie i światłach mijania, radio
    włączone nie za głośno
    Manual, 2.0, diesel, nie ma większego znaczenia czy na luzie czy na
    sprzęgle, z hamulcem czy bez.
    Daje to jakieś ~10-11,6ml na 1min ON.

    --
    --- xyz


  • 5. Data: 2018-01-08 23:04:33
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >
    >> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    >> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
    >>
    >> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    >> auto stop-start.
    >>
    >> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    >> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    >> nogę z hamulca...
    >
    > W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
    > minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
    >

    Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
    litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.

    Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
    rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
    starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
    odpaleniem go znowu był minimalny...


  • 6. Data: 2018-01-08 23:04:34
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >
    >> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    >> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
    >
    > 3.2V6 - 1.2l/h
    > 1.6R4 - 0.9l/h
    >
    > klima +0.1l/h

    Dokładne wartości jakbyś przeczytał ze swego auta :-)

    Swoją drogą ta klima mnie martwi - silnik stoi => kompresor klimy też stoi,
    parownik się ogrzewa i zaczyna wpuszczać wilgotne/ciepłe powietrze z
    zewnątrz, bez osuszania i chłodzenia. Ciekawe czy start-stop działa gdy
    kierowca klimę włączył...

    >> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    >> auto stop-start.
    >
    > Chodzi o wymóg nowej normy emisji spalin, mówiący że jak samochód stoi to
    > ma ich nie emitować wogóle.
    > Plus trochę obniża zużycie paliwa i emisję CO2.
    > Jak się dużo w korkach stoi to nawet się tego może uzbierać.

    Racja.

    >> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    >> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    >> nogę z hamulca...
    >
    > W wolnossącym silniku jeszcze spoko, ale turbinie to raczej życia nie
    > przedłuża.
    > Swoją drogą są jakieś samochody z podtrzmaniem smarowania turbiny po
    > wyłączeniu silnika start-stopem?

    A turbina tego potrzebuje jak auto pracuje na wolnych obrotach?


  • 7. Data: 2018-01-08 23:18:14
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w
    <news:p30m5m$2it$1@dont-email.me>:

    > Powiedzmy coś z 1999cc i für

    vier -- gamoniu

    > Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    > auto stop-start.

    W tesli?

    > Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    > wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle

    Było jechać, a nie stać, zwłaszcza na czerwonym -- nie stać? [1]


    --
    'Tom N'


  • 8. Data: 2018-01-08 23:23:31
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.01.2018 o 23:04, Pszemol pisze:
    > MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:
    >> Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >>
    >>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    >>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
    >>>
    >>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    >>> auto stop-start.
    >>>
    >>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    >>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    >>> nogę z hamulca...
    >>
    >> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
    >> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
    >>
    >
    > Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
    > litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
    >
    > Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
    > rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
    > starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
    > odpaleniem go znowu był minimalny...
    >
    nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
    ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
    albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
    przez test, dzięki start stopowi.
    OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
    mniejszym stopniu. podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
    silnikiem i właśnie przestał być ładowany, ale bendix w rozruszniku?
    łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
    działają. Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
    jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
    Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
    przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
    na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
    też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
    start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
    oszczędności

    ToMasz


  • 9. Data: 2018-01-08 23:25:51
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 23:04, Pszemol pisze:

    >>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    >>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    >>> nogę z hamulca...
    >>
    >> W wolnossącym silniku jeszcze spoko, ale turbinie to raczej życia nie
    >> przedłuża.
    >> Swoją drogą są jakieś samochody z podtrzmaniem smarowania turbiny po
    >> wyłączeniu silnika start-stopem?
    >
    > A turbina tego potrzebuje jak auto pracuje na wolnych obrotach?

    Potrzebuje jak się zagrzeje.
    Jak silnik pracuje na wolnych to ma, jak nie pracuje to nie ma.


    Pozdrawiam


  • 10. Data: 2018-01-08 23:45:38
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > W dniu 08.01.2018 o 23:04, Pszemol pisze:
    >> MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:
    >>> Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >>>
    >>>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    >>>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
    >>>>
    >>>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    >>>> auto stop-start.
    >>>>
    >>>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    >>>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    >>>> nogę z hamulca...
    >>>
    >>> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
    >>> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
    >>>
    >>
    >> Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
    >> litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
    >>
    >> Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
    >> rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
    >> starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
    >> odpaleniem go znowu był minimalny...
    >>
    > nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
    > ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
    > albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
    > przez test, dzięki start stopowi.

    No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
    to bedzie tez nizsza w korku.

    > OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
    > mniejszym stopniu.

    Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
    naprawami.

    > podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
    > silnikiem i właśnie przestał być ładowany,

    Otóż to.

    > ale bendix w rozruszniku?
    > łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
    > działają.

    Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
    - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
    wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...

    > Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
    > jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.

    No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
    jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
    w dowolnych warunkach.

    > Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
    > przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
    > na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
    > też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
    > start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
    > oszczędności

    Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
    znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
    gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.



strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: