eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile autko pali na wolnych obrotach? › Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <p30m5m$2it$1@dont-email.me> <f1wcmmbqz3zz$.dlg@rower.power.pl>
    <p30pth$u91$1@dont-email.me>
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Tue, 9 Jan 2018 01:09:33 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <p30pth$u91$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 30
    Message-ID: <5a54083e$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.160.178.48
    X-Trace: 1515456574 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 663 95.160.178.48:55925
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2718
    X-Received-Body-CRC: 1439945025
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622093
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-01-08 o 23:04, Pszemol pisze:

    > Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
    > rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
    > starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
    > odpaleniem go znowu był minimalny...

    Ma to sens dla producentów samochodów.
    Kolega ma VW Lupo z trzycylindrowym dieslem 1.2, automatyczną skrzynią
    biegu i START/STOPEM, silnik chodzi jak w małym traktorku. Jechałem tym
    tylko jako pasażer i tylko po mieście, co zauważyłem? Jest tam jakiś
    tryb, że start/stop można wyłączyć, wtedy działa jak zwykły automat. Jak
    ta bzdura jest włączona, to przy każdym zatrzymaniu silnik staje, a po
    dodaniu gazu od razu startuje. W bagażniku jest jakiś olbrzymi
    akumulator, wygląda jak od Stara. Czy jest jakiś wzmocniony lub
    ulepszony rozrusznik, to nie wiem, ale ze startu zatrzymanego rusza to
    nawet przyzwoicie.
    Plusy jakie usłyszałem od kolegi:
    - niskie spalanie, około 3,5 l/100km latem i ok. 4,0litra zimą, 50/50
    miasto/trasa, z tym, że on jeździ głownie sam, a to mały i lekki samochód.
    Minusy.
    - silnik i samochód ciągle niedogrzany, więc zimą start/stop nieużywany.
    - akumulator jakoś specjalnie częściej nie psuje się niż w innych
    samochodach, ale jest za to jest ze 2-3 razy droższy.
    - serwis tego samochodu to masakra, podobno jest jakiś jeden szpenio na
    całą Europę środkowo-zachodnią pod Bydgoszczą, który te samochody ogarnia.
    W każdym razie, to co zaoszczędził na paliwie oddał w częściach i
    robociźnie przy tym wynalazku. Dodać trzeba, że to około dziesięcioletni
    samochód, może nowsze są bardziej dopracowane, nie wiem? Ale żadnej
    ekonomi dla użytkownika w tym nie widzę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: