  • Data: 2018-04-12 21:54:32
    Temat: Re: ile auto może spalić
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-12 o 10:33, Bolko pisze:
    > tak mnie naszło po ostatnim wyjeździe
    >
    > Ostatnio jechałem autem z LPG.
    > Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
    > z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.
    >

    > Każdy się pyta ile twoje auto pali?
    > Mając na myśli minimalne spalanie.
    >
    > Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrową benzyną
    > w dobrym stanie technicznym jadące autostradą w dobrych warunkach drogowych
    > w niedziele rano.
    >

    > I dlaczego tak mało pali?

    Już Ci mówię.

    2.0T 320KM 530Nm pali od 9l/100km LPG do 20l/100km LPG pierwszy
    przypadek 90-100km/h drugi 200-230km/h z hamowaniem do 120 jak jakiś
    włóczykij zechce zjechać na lewy pas, nie patrząc w lusterko, pyrkając
    na tempomacie bo przed nim jedzie ktoś 10km/h wolniej.

    Co do wydajności instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać
    zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, jeśli nie,
    jest zwyczajnie niesprawna. Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż
    technologiczna możliwość wydajności wtryskiwaczy gazowych.

    Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wyższą wartość oktanową niż benzyna
    100oktanowa i jeśli soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do
    korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy będzie więcej niż
    na benzynie. Ale ile gazowników zajmuje się strojeniem sterowników
    benzynowych? Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu
    ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...

    Lewis